To spørgsmål

Tags:    delphi

Hej,

Jeg har - som overskriften lyder - to spørgsmål om Delphi, 25 points for hver ;)

I mit program vil jeg godt have en funktion, så man kan se resultatet af sine HTML koder. Det ved jeg godt kan gøres med ShellExecute(), men så åbner den et helt nyt browservindue, og det skal den ikke. Den skal vise resultatet som havde programmet en indbygget browser, ligesom TSW WebCoder.

Og nu har jeg sgu næsten glemt det andet, fordi jeg absolut skulle ud og vaske op :D

Nå ja ... Hvordan laver man en "åben med"-funktion? Sådan, at jeg fx. højreklikker på et HTML dokument på skrivebordet, vælger "Åben med...", vælger mit program, og så indlæser mit progam filen i sin SynEdit. Altså jeg ved self. godt hvordan man åbner filer (LoadFromFile()) men problemet er at vide hvilken fil programmet er åbnet med.

Det var alt :)



5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
alt efter hvad du vil, så er her 3 muligheder:

1. Brug den gratis web browser komponent EmbeddedWB (http://www.bsalsa.com)

2. Installer WebBrowser fra ActiveX (beskrivelse på engelsk, håber ikke det gør noget): "Start up Delphi.
On the "Component" menu in the main toolbar select "Import ActiveX Control..."
In the list box scroll and and select "Microsoft Internet Controls".
The "Class names" should then list "TWebBrower".
Note: If you have Internet Explorer 4 or later then

For the "Palette Page" either leave it as "ActiveX" or select "Internet" - according to which toolbar you would like the TWebBrowser control to appear on.
Click "Install..." (not "Create Unit")
Then click "OK" on the "Install" form that appears and "Yes" on the confirm prompt."

3. Installer Delphi 7 hvor TWebBrowser ligger under Internet fanebaldet.



Spørgsmål 1: Brug TWebBrowser (hvilken version af delphi bruger du?)

Spørgsmål 2: Det kan du finde i CMD:
http://www.delphibasics.co.uk/RTL.asp?Name=CmdLine

en hurtig kode:

for i := 1 to ParamCount do
//Åbn filen
//Filenavnet er findes ved denne kode:
//ParamStr(i)



Jeg bruger Delphi6, hvordan bruger jeg TWebBrowser? Den er der vist ikke.



Morten, my man, du løste begge mine problemer. Du har nu vundet din frihed, samt de 50 points :D



Man bliver altid glad når folk påskynder ens hjælp :D



t