JavaScript dropdown menu - PROBLEM

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Hej alle jer derude.

Jeg har fundet mig en drop down menu, men jeg har det problem, at man skal angive hvor langt fra toppen af browseren og hvor langt fra siden a browseren at menuen skal være, og det giver mig et problem da jeg gerne vil have den puttet ind i et table. er der nogen der ved hvad jeg kan gøre.? koderne er her:

topmenu.js:
Fold kodeboks ind/udKode 

og menu_com.js (ved ikke om det er noget i den der skal ændres)
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg håber at der er nogen der kan eller vil hjælpe mig. det skal bruges til en opgave MEGET snart, så ville lige tilføje en Drop Down for at gøre lidt ekstra ud af det. Så håber virkeligt at der er nogen der vil hjælpe ;)

Indlæg senest redigeret d. 21.09.2006 19:33 af Bruger #8773
17 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Når du nu gerne vil ændre på et script du har fundet, kunne det måske være en ide at starte ud med et script, der ikke bestod af kilometervis af uforståelig og gammeldags kode. Virker den overhovedet stadigvæk? På datoen, der står i koden, at bedømme, er scriptet skrevet flere år før der overhovedet var noget der hed Firefox, for eksempel :)

Jeg vil anbefale dig at bruge en kode, der hedder "suckerfish dropdown" fra http://alistapart.com/articles/dropdowns/

Du skal dog være opmærksom på, at der står en hel masse om hvordan den virker. Nogen vil måske synes det er irrelevant og irriterende, når man skal have den til at virke, men det er faktisk meget nyttigt, specielt når man som i dit tilfælde her, skal til at ændre på den.

Tusind tak for det, det virkede rigtigt godt, men har lige et spørgsmål mere. Når man trykker på et undermenupunkt, kan det så lade sig gøre at både opdatere hele siden + opdatere indholdet i et Iframe samtidigt.?

Hvordan mener du? Normalt skal man bare lade være med at bruge en iframe.

det er fordi jeg bruger et iframe til at holde hovedteksten indramme, og så ligger den der DropDown menu uden for iframet, og så vil jeg godt have sådan at når jeg trykker på et link i Drop Down menuen, skal indholdet af Iframet skifte + en menu til venstre for Iframet skal opdatere, så hvis man nu står på forsiden, står der Forside ude til venstre og og så bliver forsiden vist i et Iframe, men hvis jeg så vælger et menupunkt der hedder klubben, og under den vælger, vedtægter, så skal menuen til venstre skifte så der står klubben og så allu de undermenupunkter der er under klubben. Jeg havde tænkt lidt på en "If Then" sætning, da siden jo er lavet i ASP og dette nemt kan lade sig gøre, men det vil tage meget lang til at lave "If Then" sætninger til 55 sider, så tænkte at der måske var en lættere måde.??

Jeg kan desværre ikke vise et eksempel på siden, da den ikke er offentligtgjort endnu, og skal holdes hemmelig de næste par uger..

Jeg forstår stadig ikke hvad du vil med menuen, og hvad iframen skal bruges til, og jeg forstår det endnu mindre, når du siger du bruger et serverside script.

jeg opstiller lige en mini version af siden, så kan du måske bedre forstå det:

Default.asp

MENU
-------------
| Iframe | ekstra indhold af siden
-------------

Når du vælger et under menupunkt skal Iframet opdatere, det er ikke et problem. Men jeg skal også have det uden om til at opdatere fordi der er noget indhold, som skal stå der ude, og ikke i Iframet. Kan du stadigvæk ikke forstå det.?

Indlæg senest redigeret d. 26.09.2006 15:07 af Bruger #8773
Så kan du vel bare droppe iframen og opdatere hele siden på en gang.

Nej, for hvis jeg dropper Iframen, skal man scrolle meget lang ned når siden har meget indhold, og det er meningen at det udenom skal have samme højde hele tiden, og så er ALT andet indhold i den Iframe.

det er ikke mig, men kunden der har bestemt at det skulle være sådan ;)

<< < 12 > >>
t