Bruger system

Tags:    php

Hej er ved at lave en hjemmeside hvor der er musik anmeldelser.
Det skal laves i php Og mysql. Men er lige begyndt og lære php og fatter nada mysql nogle der vil hjælp mig.
Det skal indholde:
login system
admin og alm bruger login i samme login boks
profil oplysinger altså navn, alder osv. som man skulle kunne rette i fra sin profil
admin skal kunne oprette musik anmeldelser og alm bruger skal kunne kommentar til dem.

Håber på noget hjælp

5 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 13 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan jo prøve med et lidt mindre porjekt FØR du beginver dig i kast med noget du alligevel ikke forstår endnu. Bare klø på og lær PhP og MySQL.. det ikke så svært og du kan lærer det relativt hurtigt.

well jeg synes faktisk ikke det gør noget at gå i gang med et sådan projekt fra starten. Et community breder sig over mange aspekter indenfor php så det er slet ikke en dum idé. Nu har det jo før i tiden været rutine at henvise nybegyndere til webcafe.dk men den er jo lukket nu, istedet vil jeg anbefale dig at lære lidt om grundbegreberne ved at læse nogle af artiklerne her på siden og så er jeg sikker på at folk gerne vil hjælpe dig. Dog er det nemmest at få hjælp hvis du spørge til mindre specifikke opgaver istedet for en hel side.

Det du kan gøre er at tage hver enkel funktion på siden en af gangen, og så bede om hjælp til den specifikke opgave. Så vil du, som Steffen siger, have meget nemmere ved at få hjælp.

Fx istedet for at spørge om hvordan du laver hele siden, kan du starte med at spørge:
Hvordan laver jeg andmeldelses-indtastningssiden?

og derefter spørge:
Hvordan laver jeg siden der skal vise andmeldelsen?

og derefter spørge:
Hvordan laver jeg en side der viser en liste over alle andmeldelser, med de tre nyeste skrevet med fed skrift?

hvis du forstår hvad jeg mener. Mindre brudstykker af større opgaver er mere håndgribelige for dem der skal hjælpe dig, og meget nemmere at forstå for dig.

Hej Dennis.

1 -> Alletiders ID (Altid give sine medmennesker ros)
2 -> Stort projekt, prøv at tage det i små bider, så har folk en tendens til at hjælpe lidt mere ;) (Og lidt hjælp)
3 -> Nu skal jeg nok hjælpe dig med lidt af det ;) (Der er jo ikke andre der gider, vel?)

Du kan starte med at lave et login, det kan laves på flere måder, nu tar jeg det "usynlige login", det som folk føler sig "pisset op af ryggen over", fordi man skal oprette sig som bruger FØR du kan se informationerne på siden.

Jeg tar lidt kode fra min ejen side, som jeg i sin tid selv fik hjælp til.

Vi kalder denne fil for index.php

Fold kodeboks ind/udKode 

Håber sgu det virker, har ikke testet det af endnu. Og får sikkert heller ikke tid til det :-/

Mvh. Danni.

Men hvordan sætter jeg det ind så man kan logge på ? hvad skal jeg bruge af user og password?

t