Inkluder php fil i asp.net

Tags:    asp

Jeg skal have inkluderet en php fil i mit asp.net projekt, men kan ikke finde ud af det, er der nogen der kan hjælpe mig?

8 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
vil tro det er en del nemmere at lave en ny afstmning... tror ikke du kan få php og asp til at køre sammen...

Hej Jakob,

Jeg er rimeligt sikker på at det ikke kan lade sig gøre, og slet ikke hvis det er noget du skal have hostet på et normalt webhotel fx. Med de rigtige rettigheder osv. kunne man MÅSKE eksekvere PHP filen igennem php.exe via ASP.NET og returnere resultatet, men jeg er langt fra sikker på at det kan lade sig gøre, og selv hvis det kan, er det noget værre rod :). Jeg vil klart anbefale at du koder en ny afstemning i ASP.NET, det er faktisk ikke så svært :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Hvis nu der både var php og .net installeret på serveren burde det da kunne lade sig gøre?

Hvis php er på serveren og det kører på sql, så kan han lave noget ASP som så linker til f.eks. vote.php?Id=2 og redirect tilbage til ASP siden..... bølv, det er det jo nok

Du vil have din ASP.NET side til at fortolke en PHP side og spytte resultatet ud? Jeg er ikke sikker på at det kan lade sig gøre, men hvis det kan, er det nok ret besværligt, og derudover giver det da heller ikke meget mening, synes jeg?

Mvh.

Kasper (TSW)

er helt ny her på området, så ved ikke hvad der giver menng angående sådan noget, jeg har nemlig en afstemning som jeg havde i php som gerne skulle bruges på min nye side, eller kan det betale sig at finde en ny afstemming man kan implementerer

<Det sagde min lærer ellers bare da jeg var på skole sidst

Ja som sagt så vil jeg ikke helt udelukke at det KAN lade sig gøre. Til gengæld kan der vel næppe være tvivl om hvor vidt det er en optimal måde at gøre tingene på eller ej :)

Mvh.

Kasper (TSW)

t