Autohøjde på iframe

Tags:    html css

Hej Alle.

Jeg har et lille problem som jeg håber er enkelt at løse..

Jeg er igang med at lave en hjemmeside som overordnet består af en tabel med en flash-menu øverst og en indholds-iframe nederst. Der er mange forskellige indholdssider og disser har forskellig længde. Jeg ønsker ikke at definere en højde på iframen da denne (højden) skal afhænge af hvilken side man er inde på. Hvordan gør jeg det?

Jeg kunne jo selvfølgelig bare selv definere en højde på min iframe og så aktivere Scroll, men dette ønsker jeg ikke, idet jeg vil have scrollen helt ude i højre side af browservinduet. Jeg kunne også bare lave et frameset bestående af en top-frame og en mainframe, men igen vil scrollen være problemet, da denne så ville starte 260 px nede på siden hvilket er grimt.

Hjælp mig med at autosizé min iframe, tak...

Mvh
Mikkel

Fold kodeboks ind/udKode 

6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Løsningen er simpel: Du skal helt lade være med at bruge iframe - frames/iframes er alligevel irriterende for brugeren. Men det kræver at du har noget Server Side Includes eller noget andet serverside til at sætte menuen og layoutet på alle siderne.

Prøv at søge lidt i forums. Der er flere, der har stillet det samme spørgsmål før. Jeg kan ikke huske hvordan man ændre størrelsen på en iframe med javascript, men svaret står i forum et sted

PS: Du skriver du har en flash menu. Den kan du også overveje at skifte ud. Så kan sådan nogen som mig, der har slået flash fra også komme rundt på siden :)

Indlæg senest redigeret d. 14.09.2006 21:24 af Bruger #3143
skrev et svare i denne tråd.
http://www.udvikleren.dk/Thread.aspx?f=9&t=17422
fik godt nok aldrig poing for det så det kan jo være forkert.

Kan man ikke bare skrive
Fold kodeboks ind/udKode 
eller
Fold kodeboks ind/udKode 

?

Ups, sorry nørden ;). Men koden du gav havde en enkelt fejl der gjorde vi lige skulle tilføje en enkelt linje kode før den fungerede.

Indlæg senest redigeret d. 15.09.2006 06:48 af Bruger #3275

Indlæg senest redigeret d. 16.09.2006 17:25 af Bruger #10499
skrev et svare i denne tråd.
http://www.udvikleren.dk/Thread.aspx?f=9&t=17422
fik godt nok aldrig poing for det så det kan jo være forkert.

Hej Nørden

Tak for koden. virker næsten efter hensigten. Det eneste problem er at den indstiller øjden på iframen efter den længste indholdsside man har besøgt. Dvs hvis at man går fra en lang til en kort indholdsside tilpasser iframen sig ikke efter den korte side, men har stadig den højde som den lange indholdsside havde...

Kan det fikses?

t