Hvilke krav er der for at arbejde med ASP

Tags:    asp

Hej gutter

Jeg har i lang tid hygget mig med HTML o lidt PHP, men kunne godt tænke mig noget andet, jeg har ikke en klap forstand på ASP udover at jeg syntes det ser ud til at man kan anvende en database til siderne og ikke behøver at ændre andet end indholdet.

Jeg har set en masse forskellige hæfter og bøger og har en maskine som idag kan kører apache og PHP sam mySQL, far det noget med hianden at gøre.

med venlig hilsen

Jan

4 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hmm hvis du ved hvordan php og mysql fungerer sammen vil jeg næsten synes det er unødvendigt at lære ASP da de to sprog kan næsten det samme. Vil du lære noget nyt vil jeg derimod anbefale dig at lære asp.NET istedet. Der er en god intro artikelserie skrevet at michael cronberg her på siden.

ASP er nyttigt men det kan nu ikke meget som PHP ikke kan.

Som Steffan siger vil jeg også anbefale dig at lære asp.NET og sproget C# derunder! Der er simpelthen et utal af muligheder og en masse guides til det på nettet. Du kan også downloade et gratis program på microsofts hjemmeside som hedder noget i stilen af Visual Studio. Et rigtig godt program som er i stand til at håndtere MSSQL databaser.

Hvis du alligevel ønsker at kod asp ville svaret på dit spørgsmål nok være at konvertere din maskine til et Microsoft-styresystem som Windows 2000/2003. (Win2003 understøtter også asp.NET og MSSQL)

Held og lykke med "projektet" :)

Hej Jan
Jeg vil som Steffen ligeledes anbefalde dig at lære asp.NET.

Microsoft har lavet et gratis værktøj som hedder Visual Web Developer.

Det kan downloades her ---->
http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/

Desuden er deres en masse webcasts (video tutorials) og eksempler du kan downloade.

Der følger desuden en express version af SQL-Server 2005 med.
Men skal du have det du laver ud på nettet, kræver det selvfølgelig et webhotel der understøtter .net 2.0 frameworket.

God fornøjelse :)

Edit:
Du kan læse om forskellene mellem klassisk asp og asp.net her ---> http://www.w3schools.com/aspnet/aspnet_vsasp.asp

Indlæg senest redigeret d. 18.09.2006 11:56 af Bruger #9694
Hej.

Nu er jeg ikke gået igang med at lærer at programmere endnu, men hvad vil I garvede mennesker anbefale mig at gå igang med?

Hvad er forskellen på ASP og ASP.net?
Hvilket sprog ville være bedst at kunne, sådan jobmæssigt?

Håber at nogen kan hjælpe da jeg gerne vil lære at programmere i et godt brugbart sprog.

Mvh
Michael.

t