Sæt session-variabel ved klik på link?

Tags:    php

Hey

Jeg kunne godt tænke mig at sætte en session-variabel idet brugeren klikker på et link.

Altså når brugeren klikker på <a href='enside.php'>Link</a> så skal der samtidig sættes $_SESSION['clicked']=TRUE.

Kan det lade sig gøre og hvordan skal jeg gøre?

Mvh Jonas

Indlæg senest redigeret d. 10.09.2006 04:04 af Bruger #7041
7 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
i enside.php skriver du bare det du har der:
$_SESSION['clicked']=TRUE;

Du kan bruge $_SERVER['HTTP_REFERER'] til at se hvor brugeren kommer fra, men metoden er ikke sikker. Det vil sige at det kan bruges til statistik eller lignende, men ikke til nogen sikkerhedsfunktioner.

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg ved godt JavaScript Ikke er serverside og php er! men jeg har haft en cs-turnerings manager som gjorde sådan og det virkede med php i JS, derfor prøv det.

Lav en hidden iframe, hvor du kan loade php scriptet der sætter cookien.

Fold kodeboks ind/udKode 

Det vil selvfølgelig virke, alle der klikker på linket får sat den session-variabel, men det gør alle andre der bare indtaster http://mitdomæne.dk/enside.php i deres browser også.
Så det er altså ikke nogen garanti for at vedkomne har klikket på linket.

Men tak for svaret...

Andre der har et forslag?

Jeg fik det gjort med en <form> istedet. Så linket brugeren skal klikke på er submit-knappen i formen. Den er så vidt jeg kan se skudsikker, så længe man kan holde det hemmeligt hvad formen sender og hvad det bruges til.

Resultatet kan du ser her: http://www.denRIGTIGEmening.dk , hvis du altså bruger IE. Det skulle nemlig bruges til at sikre at alle der bruger IE bliver nød til at klikke på linket for at komme videre... en form for humor tror jeg nok :)

Men tak for alle svarene

Mvh Jonas

Indlæg senest redigeret d. 18.09.2006 13:57 af Bruger #7041
Ja ja ... specielt.

Jeg håber du er klar over at den anti-Firefox-reklame, der er på siden, beskriver præcis det modsatte af hvad Firefox står for...

MOZILLA - CHOICE AND INNOVATY

Indlæg senest redigeret d. 18.09.2006 17:41 af Bruger #3143
t