Antal tegn og ord?

Tags:    java

Jeg sidder og laver et lille program i NetBeans.

Jeg har et textfelt hvori jeg skriver en tekst.
Hvordan kan jeg få returneret hvor mange tegn, ord og linier denne tekst indeholder?

På forhånd tak for svaret :)

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg sidder og laver et lille program i NetBeans.

Jeg har et textfelt hvori jeg skriver en tekst.
Hvordan kan jeg få returneret hvor mange tegn, ord og linier denne tekst indeholder?

På forhånd tak for svaret :)

antallet af tegn der bliver returneret findes vel bare således:
Fold kodeboks ind/udKode 

hvor strTextField er den String som er returneret fra dit textField.

antallet af ord kan findes på flere forskellige måder. Brug evt. StringTokenizer som du kan sætte til at splitte ved hver ' ' (space).

hvis du ikke vil rodes ud i at bruge andet end String objecter kan en simpel loop vel også bruges:
Fold kodeboks ind/udKode 

dette er godt nok en meget simpel loop hvor jeg ikke tager højde for at der evt. kunne være et dobbelt mellemrum imellem ordene.

for at finde antallet af linier tror jeg at det nemmeste ville være at finde ud af hvor mange chars der kan være på en linie i dit textField:
Hvis vi antager at der kan være 30 chars ville koden til at finde antallet af linier være noget i stil med:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg håber at du kan bruge dette, jeg har ikke testet eller compileret mine svar her da jeg sidder ved en computer som ikke har en java compiler installeret.
Hvis du har brug for at se et exempel med et TextField må du sige til, så skal jeg også gerne skrive det.

Hej Simon,

Mange tak for dit svar!

Det ser ud til, at metoden lenght ikke findes på mit textarea-objekt.

Jeg har lavet denne metode:

Fold kodeboks ind/udKode 

Når jeg forsøger at compile det, får jeg denne fejl:

Fold kodeboks ind/udKode 

Har forsøgt at kigge metoderne igennem, man kan ikke finde en metode skal kunne gøre det jeg ønsker. Kan du hjælpe mig?

Du skal istedet bruge jTextArea1.getText().length()

Hej Simon,

Mange tak for dit svar!

Det ser ud til, at metoden lenght ikke findes på mit textarea-objekt.

Jeg har lavet denne metode:

Fold kodeboks ind/udKode 

Når jeg forsøger at compile det, får jeg denne fejl:

Fold kodeboks ind/udKode 

Har forsøgt at kigge metoderne igennem, man kan ikke finde en metode skal kunne gøre det jeg ønsker. Kan du hjælpe mig?

Tak skal du have :)

t