Lidt af vært

Tags:    delphi shopify


Hey udviklere!!
jeg er ved at lave et tekst program med richedit og tænkte og jeg kunne får lidt hjælp....'
Hjælp til: "Åbn og gem", og så lidt skrifttyper i en combobox vil jeg gærne have skrifttyperne og størrelsen vil jeg have i en en box med pile HJÆLP.............


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Sukker FEDER!




Kontakt mig eventulelt på MsN ThomasOvergaard@hotmail.com[Redigeret d. 20/04-03 11:00:28 af Thomas Overgaard][Redigeret d. 20/04-03 11:01:46 af Thomas Overgaard]



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Hey udviklere!!
jeg er ved at lave et tekst program med richedit og tænkte og jeg kunne får lidt hjælp....'
Hjælp til: "Åbn og gem", og så lidt skrifttyper i en combobox vil jeg gærne have skrifttyperne og størrelsen vil jeg have i en en box med pile HJÆLP.............


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Sukker FEDER!




Kontakt mig eventulelt på MsN ThomasOvergaard@hotmail.com[Redigeret d. 20/04-03 11:00:28 af Thomas Overgaard][Redigeret d. 20/04-03 11:01:46 af Thomas Overgaard]


Hvis du vil have alle fonts der er installeret på en computer, kan det gøres på en meget simpel måde, nemlig ved at bruge DropDown Event af en Combobox:

<pre>
procedure TForm1.Combobox1DropDown(Sender: TObject);
begin
Conbobox1.Items.Assign(Screen.Fonts);
end;
</pre>
Brug denne kode til at ændre fonten i richedit, som man vælger fra comboboxen (i Combobox1's OnChange):
<pre>
procedure TForm1.Combobox1Change(Sender: TObject);
begin
RichEdit.SelAttributes.Name := Combobox1.text;
end;
</pre>

Åbn:
<pre>
begin
if OpenDialog1.execute then begin
RichEdit1.Lines.LoadFromFile(OpenDialog1.Filename);
end;
end;
</pre>

Gem:
<pre>
begin
if SaveDialog1.execute then begin
RichEdit1.Lines.SaveToFile(SaveDialog1.Filename);
end;
end;
</pre>

Noget i den stil ;)

P.s det med størrelse vender jeg måske lige tilbage til!

MVH.
ALA

[Redigeret d. 20/04-03 13:00:55 af Hawai][Redigeret d. 20/04-03 13:02:03 af Hawai]




Hey udviklere!!
jeg er ved at lave et tekst program med richedit og tænkte og jeg kunne får lidt hjælp....'
Hjælp til: "Åbn og gem", og så lidt skrifttyper i en combobox vil jeg gærne have skrifttyperne og størrelsen vil jeg have i en en box med pile HJÆLP.............


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Sukker FEDER!




Kontakt mig eventulelt på MsN ThomasOvergaard@hotmail.com[Redigeret d. 20/04-03 11:00:28 af Thomas Overgaard][Redigeret d. 20/04-03 11:01:46 af Thomas Overgaard]

Jeg vil gernehjælpe dig, kontakt mig på msn jeg har added dig....
/Kallesen
¤¤¤Vi lære kun så længe vi lever¤¤¤



Ang. Størrelse, burde det gøres sådan her:

1. Du bruger en SpinEdit
2. Du skriver noget kode i SpinEdits OnChange

<pre>
procedure TForm1.SpinEdit1Change(......);
begin
RichEdit1.SelAttributes.Size := IntToStr(SpinEdit1.Value);
end;
</pre>

Har ikke testet koden, men tror at det virker :)

MVH
ALA



t