Hej, jeg ville bare høre om der var en max-størrelse på billederne i følgende mktumb funktion.
function makethumb($path) {
$orgpicture = imagecreatefromjpeg($path);
$orgwidth = imagesx($orgpicture); //find bredden på billedet der skal laves thumb af
$orgheight = imagesy($orgpicture); //og højden
// Hvis billedet er højere end det er bredt vil vi ikke have det 100 pixel bredt - så bliver billedet for højt - vi laver det istedet 100 pixel højt
if($orgheight > $orgwidth) {
$ratio = $orgwidth / $orgheight; //forhold mellem højde og bredde
$thumbheight = 100; //højden på thumben
$thumbwidth = $thumbheight * $ratio; //find bredden på thumben
} else {
$ratio = $orgheight / $orgwidth; //forhold mellem højde og bredde
$thumbwidth = 100; //bredden på thumben
$thumbheight = $thumbwidth * $ratio; //find højden på thumben
}
$thumb = imagecreatetruecolor($thumbwidth, $thumbheight); //vi opretter billedet hvori thumben kommer til at være
imagecopyresampled($thumb, $orgpicture, 0, 0, 0, 0, $thumbwidth, $thumbheight, $orgwidth, $orgheight); //vi kopierer det gamle billede, resizer, og smider det over i thumb-billedet vi lige har lavet
$ext = strrchr($path, '.'); //vi finder filtypen fra stien
$newpath = substr($path, 0, -strlen($ext)); //vi fjerner filtypen fra stien
$newpath .= '.thumb.jpg'; //og skifter den ud med .thumb.jpg
imagejpeg($thumb, $newpath, 100); //vi gemmer vores thumb i mappen med kvalitet 100 (max kvalitet);
}
Mine billeder er temmeligt store (1.13 - 1.56 Mb), og kan se at min upload funktion går i stå hver gang den når til den del hvor den opretter en thumb med ovenstående funktion.
Kan det derfor være billedernes størrelse? For hele funktionen kører fint hvis jeg bruger et billede der er mindre.
Edit - Det er ikke max-størrelse funktionen i mit upload-script, for der har jeg sat størrelsen op, og billedet bliver også smidt ind på serveren, men ligeså snart den skal lave thumb'en, går siden i stå...
Indlæg senest redigeret d. 04.09.2006 13:22 af Bruger #5601