Noscripts

Tags:    html css

Jeg vil gerne have javascripts på min side, men jeg vil også gerne supportere brugere uden javascriptfortolkere, eller med javascript slået fra i browseren.

Derfor vil jeg gerne redirecte brugeren til noscript.html der er en alternativ forside, der ikke bruger scripts.

Mit problem ligger i, at jeg i samme omgang også vil overholde standarderne 100%.

Det jeg har forsøgt, og det virker, er at lave:
Fold kodeboks ind/udKode 

- Dette skaber problemer med W3C valideringen, eftersom <NOSCRIPT> ikke er tilladt i HEAD elementet, og at <META> ikke er tilladt i BODY elementet.

Nogen der har forslag til hvad jeg kan gøre? Eller skal jeg bare finde mig i at siden ikke vil validere korrekt?

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
du kan jo gøre det modsatte videre sende til en script side i stedet.

<script>
location.href="script.html";
</script>

Men mener også at du burde gøre sådan at din side virker i bde med og uden.

Uden at vide hvilke scripts du bruger, kan jeg jo ikke hjælpe med at finde en god løsning til dem.

En løsning kunne være:
Hvis et JavaScript viser en bestemt del af noget information ved tryk på forskellige knapper (fx de sorte/grå tabs på tv2.dk)

Her bør du vise alle informationerne under hinanden, og så lade et script skjule de informationer, der ikke skal vises med det samme, og samtidigt lade scriptet lave tab-linjen.

Jeg vil foreslå at du i stedet for at lave to sider, laver siden sådan, at den virker både med javascript slået til og fra.

Det er meget nemt at sige, at jeg skal lave det så det virker. Jeg kunne godt tænke mig et forslag på hvordan jeg gør så det virker. ;)

Hm. Tror det ender med at jeg bruger en kombination af jeres forslag, og så lidt phpkode. Tak for svarene :)

t