Kategori system HJÆLP!!!!

Tags:    php

Hey

Jeg er igang med at lave et kategori system til et forum!

at hente kategorierne ud er ikke problemet, men det kommer ligeså snart jeg vil lave en subcategori system.! ved ikk hvordan det skal laves. er sårn set på bar bund!

Håber en eller flere kan hjælpe mig!

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
du kan bare lave en kolonne i din tabel parentCatId der så er id'et på forældre kategorien eller nul hvis en kategori ikke har nogen. Eller du kan lave en relations tabel med felterne
parentCatId og childCatId hver række beskriver at den categori med childCatId er subkategori til den kategori med parentCatId.

hmm ! okai.. fatter godt ikk meget af det, nok os fordi jeg er ligeså meget i tivl om hvordan kode strukturen kunne se ud.. altså hvordan man får den til at finde lige netop den childcatid! som den skal

//Jacob Veile

Forslag:

Sådan kunne tabellen se ud som indeholder grupperne:

Fold kodeboks ind/udKode 

Så kunne du bruge f.eks:
Fold kodeboks ind/udKode 

Ved ikke om det virker men du kunne prøve...

hmm ! okai.. fatter godt ikk meget af det, nok os fordi jeg er ligeså meget i tivl om hvordan kode strukturen kunne se ud.. altså hvordan man får den til at finde lige netop den childcatid! som den skal

//Jacob Veile

Indlæg senest redigeret d. 02.09.2006 22:41 af Bruger #8516
jae!! men forstår stadig ikk hvordan man skal kunne finde en subcategori.. kan lige prøve at lave et eks. og post den!! når jeg får fri fra skole!!

hm her er mit eks.. sårn som jeg tror det kan laves!!!

Fold kodeboks ind/udKode 

// Jacob Veile

Indlæg senest redigeret d. 05.09.2006 14:05 af Bruger #8516
t