THtml komponent......SAY WHAT??

Tags:    delphi

Hvad gør man hvis man har hentet Delphi 6 PERSONAL og sidder og tjekker en tysk tutorial ud om hvordan søren man laver en "browser" (altså en der kører på IE's dll filer) og man når til tredie trin hvor der så står: Indsæt THtml komponenten og set Align til AlClient, og man smutter glad ind i delphi og ser til sin store skræk at 6 Personal IKKE har THtml komponenter??????

Man begynder at søge...søge...søge...søge lidt mere .....og til sidst giver man op :'(

Jeg er heldigvis bekendt med dette forunderlige sted her på udvikleren og tænkte vips: Arh...her må jeg da kunne få hjælp.
Så nu skriver jeg med mine sidste kræfter efter mange timers søgen: HJÆLP MIG! Hvor djævlan får man fat i den dersens komponent??? Og hvad gør man så når man har den? Installeres den på en speciel metode eller hvordan installerer man den egentlig?

Tusind tak det hjalp sgu' at få skreget ud :P. Håber SERIOUS på hjælp så
PLEASE HJÆLP MIG!!!

Takker :)

PS. vil gerne give flere UP men man må jo max. sætte den her request til 200 så tilbyder 400 UP

//Webwizard[Redigeret d. 15/04-03 21:51:30 af webwizard]



5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
De MENER TWebBrowser når de skriver THtml, for det er i de gamle versioner af Delphi og IE der kalder de det THtml. Du ændrer bare Thtml til TWebBrowser så virker det vist...

For at få TWebBrowser går du ind i menuen "Project", "import type library...", finder "Microsoft Internet Controls (version 1.1)" , og klikker på knappen "Install...". Så kommer komponenterne ind i "samples" hvis du ikke har ændret det i "Palette page".
---
Mvh. Lille Per (ESH)
http://esh.h4f.dk - esh@mail.dk


Ja og så gør du selvfølgelig bare som der står i din tut. men bare ændrer "HTML1" til "WebBrowser1" (tror jeg det kommer til at hedde...)!



Hej,

Kan de mene TWebBrowser?
TWebBrowser er nemlig det Internet Explorer bruger til at vise sites med.
(delphi komponent genereret udfra ms's Active X control)

Mangler du et specifikt komponent kan jeg klart anbefale fælgende sites:
www.torry.net - Et stort site med en masse Delphi/Kylix komponenter.
www.google.com - Efter min mening verdens bedste søgemaskine.

Med venlig hilsen
Ken Christensen



Hvad gør man hvis man har hentet Delphi 6 PERSONAL og sidder og tjekker en tysk tutorial ud om hvordan søren man laver en "browser" (altså en der kører på IE's dll filer) og man når til tredie trin hvor der så står: Indsæt THtml komponenten og set Align til AlClient, og man smutter glad ind i delphi og ser til sin store skræk at 6 Personal IKKE har THtml komponenter??????

Man begynder at søge...søge...søge...søge lidt mere .....og til sidst giver man op :'(

Jeg er heldigvis bekendt med dette forunderlige sted her på udvikleren og tænkte vips: Arh...her må jeg da kunne få hjælp.
Så nu skriver jeg med mine sidste kræfter efter mange timers søgen: HJÆLP MIG! Hvor djævlan får man fat i den dersens komponent??? Og hvad gør man så når man har den? Installeres den på en speciel metode eller hvordan installerer man den egentlig?

Tusind tak det hjalp sgu' at få skreget ud :P. Håber SERIOUS på hjælp så
PLEASE HJÆLP MIG!!!

Takker :)

PS. vil gerne give flere UP men man må jo max. sætte den her request til 200 så tilbyder 400 UP

//Webwizard[Redigeret d. 15/04-03 21:51:30 af webwizard]


Prøv at vælge i menuen:
Component -> Import ActiveX Control og find componenten "Microsoft Internet Controls" og tryk "install".

Så skulle du gerne have IE componenten i din palette som du så kan sætte ind.
Den hedder dog ikke THtml. men det kan stadigvæk være at du kan bruge den.

Mvh
Michael.



Hvad gør man hvis man har hentet Delphi 6 PERSONAL og sidder og tjekker en tysk tutorial ud om hvordan søren man laver en "browser" (altså en der kører på IE's dll filer) og man når til tredie trin hvor der så står: Indsæt THtml komponenten og set Align til AlClient, og man smutter glad ind i delphi og ser til sin store skræk at 6 Personal IKKE har THtml komponenter??????

Man begynder at søge...søge...søge...søge lidt mere .....og til sidst giver man op :'(

Jeg er heldigvis bekendt med dette forunderlige sted her på udvikleren og tænkte vips: Arh...her må jeg da kunne få hjælp.
Så nu skriver jeg med mine sidste kræfter efter mange timers søgen: HJÆLP MIG! Hvor djævlan får man fat i den dersens komponent??? Og hvad gør man så når man har den? Installeres den på en speciel metode eller hvordan installerer man den egentlig?

Tusind tak det hjalp sgu' at få skreget ud :P. Håber SERIOUS på hjælp så
PLEASE HJÆLP MIG!!!

Takker :)

PS. vil gerne give flere UP men man må jo max. sætte den her request til 200 så tilbyder 400 UP

//Webwizard[Redigeret d. 15/04-03 21:51:30 af webwizard]


http://delphi.about.com De har en måde hvorpå du kan gemme din html-fil
i en res fil.

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



De MENER TWebBrowser når de skriver THtml, for det er i de gamle versioner af Delphi og IE der kalder de det THtml. Du ændrer bare Thtml til TWebBrowser så virker det vist...

For at få TWebBrowser går du ind i menuen "Project", "import type library...", finder "Microsoft Internet Controls (version 1.1)" , og klikker på knappen "Install...". Så kommer komponenterne ind i "samples" hvis du ikke har ændret det i "Palette page".
---
Mvh. Lille Per (ESH)
http://esh.h4f.dk - esh@mail.dk



t