Javascript og php

Tags:    php

Hej folkens
Jeg har lavet en bmi udregner i javascript. Nu kunne jeg så godt tænke mig at gemme de seneste 10 brugers indtastninger i en fil ,så jeg kunne vise deres bmi.
Dette kan jeg ikke gøre kun med javascript men med php og javascript skulle det vist kunne lade sig gøre.
Det skal lige siges at siden ikke skal på nettet det er bare en programerings opgave.
Håber nogen har et forslag:D
M.v.h
Morten

6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hvis siden kører på kun en maskine og alle brugere bruger denne kan du bare enable cookies og gemme i en cookie så kan det hele laves is JS.

f.eks:
Fold kodeboks ind/udKode 

Martin, php er serverside, js er clientside - du kan ikke køre php fra javascript fordi php allerede er kørt færdig når brugeren får den pågældende side og javascriptet skal til at køre.

Faktisk havde jeg et mod til mit CS server, hvor der var lavet et interface i php til at styre en cs turnering med, og den brugte php i et JavaScript...... Jeg er godt klar over at PHP er serverside ligesom ASP.NET er....;)

Du kan enten redirecte brugeren til en PHP side og sætte nogle URL variabler som fortæller om den sidste indtastning. Så bruger du bare PHP til at holde styr på hvad de seneste 10 indtastninger er.
Den anden mulighed er at sætte en cookie med JS og så hente dataene ud med PHP.

Han kunne også få JavaScriptet til at udføre PHP'et f.eks.

Fold kodeboks ind/udKode 

Hej alle sammen tak for svarene:D
Tror jeg prøver den med at gemme informationen i en cookie.

Martin, php er serverside, js er clientside - du kan ikke køre php fra javascript fordi php allerede er kørt færdig når brugeren får den pågældende side og javascriptet skal til at køre.

t