Ny i porgrammering (Java)

Tags:    programmering

Hej... Jeg har nu bestemt mig for at gå i gang med java-programmering. Jeg har tidligere prøvet lidt med C++ men det fandt jeg hurtigt ud af var for overvældende for en nybegynder. Jeg har læst mig frem til at Java skulle være forholdsvis enkelt at gå til. Men mit spørgsmål er om i har nogle gode råd eller erfaringer med bøger, som kan hjælpe mig med at starte op, det er for mig ligemeget om bøgerne er på dansk eller engelsk. Har kigget lidt på artiklerne, men kunne godt tænke mig at have et klart grundlag at gå ud fra.

Med venlig hilsen
Magnus Sohn

Jeg skal starte på datamatiker uddannelsen i morgen hvor vi bl.a. skal lære java fra bunden og en af de bøger vi skal bruge ser i hvert fald ud til at tage det HELT fra bunden. Den hedder "Big Java" og er skrevet af Cay Horstmann den er godt nok på engelsk og er lidt over 1000 sider så jeg går ud fra at den da når et stykke omkring emnet :) Du kunne jo låne den på biblioteket og se om det er noget for dig ISBN: 0-471-69703-6

Ok, mange tak. Bogen er forholdsvis dyr, men jeg vil se om jeg kan finde den brugt, ellers nogle der kender et sted hvor jeg kan finde en tutorial til begyndende programmering i java.

Vil du have en tutorial fra internettet?

t