modtagelse af ukendt signal via comport

Tags:    c++

Jeg ville høre om der var nogen af jer der ku hjælpe mig med hvordan jeg får aflæst (og gemt) et elektronisk signal som løber i to ledninger... Det eneste programmet skal kunne er, at aflæse signalet, gemme det, og give mig mulighed for at sende det igen. I tilfælde af at et sådan program ikke eksisterer, ville jeg meget gerne høre hvis der er nogen af jer der har en idé om hvordan man laver et program der kan det (så simpelt som muligt). Det skal nok lige bemærkes, at jeg intet ved om hvilken type signal det er der løber i de to ledninger. Det program jeg forestiller mig skulle kunne gøre det, ville fungere lidt som en lydoptager, altså et program der er ligeglad om det er det ene eller det andet den optager...
På forhånd tak... alle bud er velkomne, Jeg er helt på bar bund.

4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Man kan ikke modtage og sende arbitrære signaler på en com-port.

Hvordan ser signalet ud?

Du kunne sende det ind på microfon porten og sende det ud på en højtaler port?

Eller købe noget dedikeret HW?

Jeg har en "adapter" (er ikke sikker på den skal kaldes det). Den hedder roline ic-0855 "rs232 - rs485 converter". Den giver mig mulighed for at sætte to ledninger ind i den ene ende, og få det ud til en comport i den anden ende.. er det ikke muligt enten at downloade, købe eller skrive noget software der kan læse/sende signalet via den ?

Hvad med hyperterminal... er der ikke mulighed for at gøre noget via den ?

Du kan godt prøve at koble den til hyperterminal og se om du kan sende/modtage noget med den.

Har du flere informationer om "dimsen"?
F.ex. hvad man skulle kunne forvente at modtage?
Og data som baud rate?

t