MP4 film i upload script

Tags:    php

Hejsa

Jeg skal have et upload script til KUN at virke med mp4 videoklip.

Hvilken MIME TYPE er den korrekte at anvende, og er der andre ting der adskiller sig væsentligt fra at lave et upload script til JPG filer?

Mvh
Gunnar

Kan se at der er en limit på hvor store filerne kan være?! Hvordan ændrer jeg dette, og er det noget man kan forestille sig at et webhotel gider at røre ved?

Mvh
Gunnar

Jeg ved faktisk ikke hvilken mime type du skal vælge til den type filer, men så vidt jeg ved så skal mime typen være det første der står i en fil. Dvs. hvis du åbner dit videoklip med notepad eller noget lignende, så skulle de første tegn gerne være læselige og være den mime type du skal bruge. jeg har lige prøvet med pdf'er og gif-filer, og der kan man i hvert tilfælde læse de første tegn, og de giver mening, så prøv det.

Med hensyn til limit, så skal du ændre i din php.ini og finde linien
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvor du kan ændre de 2 megs til noget andet. Dog tror jeg du får lidt problemer med at få dit webhotel til at ændre særligt meget på dette, da disse variabler bliver sat på server-basis, og de derfor ændrer på denne grænse for alle sider på deres hotel.

Håber at det hjalp dig lidt

MVH

Andreas

Tak for hjælpen. Fandt ud af at min webhotel har 8M som limit, og det siger de er max for hvad man kan med et HTML / PHP upload script. Alternativt skal jeg bruge noget javascript som kører en decideret FTP forbindelse. Men de 8M er ok til det jeg skal bruge...

t