Hvorfor vil java nu ikke finde mine objekter?

Tags:    java

Jeg er for nyligt begyndt at programmere lidt i java, da jeg snarest skal starte på dtu.

Jeg har først øvet mig blot vha. af JDK, samt notesblok hvor jeg sagtens kunne kalde objekter frem.

Nu har jeg installeret blueJ, et program jeg skal bruge på dtu - her kan jeg også sagtens køre mine programmer og lave objekter i blueJ's seperate terminal-vindue.

Problemet er hvis jeg prøver at køre det selv samme program i en DOS-promt. Så får jeg en fejlmeddelse om at den ikke kan finde klassen - selvom den er oprettet præcis som den skal.
Hvis jeg så kører compiler'en siger den, hver gang, at den ikke kan finde de objekter jeg opretter i koden.

Hvad kan der være galt? Jeg er ret så sikker på det ikke er koden der fejler noget, da det som sagt kører fint i blueJ...

Håber i kan komme med forslag, jeg er selv ret blank!

4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Glem det... Fandt selv ud af at min CLASSPATH var blevet ændret - garanteret af blueJ, eller NetBeans. Så problemet er nu løst ;)

Hvordan ændrede du så din classpath, og hvad til?
(Jeg har nemlig samme problem)

arg... ikke noget aligevel.
(set CLASSPATH=)

Det er faktisk en nemmere måde end den jeg plejer at bruge...

Går normalt ind i denne computers egenskaber --> avanceret --> miljøvariabler

Herinde kan disse ændres. Her har jeg bl.a. oprettet en ny variabler, som dospromten bruger til at starte op i. Men ja, det var lige lidt off-topic ;)

t