Tags:
php
Hej Allesammen
Jeg sidder og har fået at vide at jeg skal i gang med et php projekt hvor jeg skal lave en side for et skoleblad. Dette blad udkommer ca. en gang om måneden, og lægges ud på hjemmeside i en pdf-fil.
Et stort ønske fra de kommende brugere af denne side er at det bliver muligt for dem blot at uploade pdf-filen. hvorefter siden selv hiver et billede ud af forsiden af bladet.
Nu ved jeg tilfældigvis at det er muligt at oprette pdf-filer ved hjælp af php ved hjælp af enten pdf-lib eller nogle classes specielt lavet til formålet. Men jeg har endnu ikke været så heldig at falde over et sted hvor der er nogen der har fundet en løsning på mit problem.
Serveren siden kommer til at ligge på er en windows-server med rimeligt høj sikkerhed, hvilket udelukker at jeg finder en binær-fil og lader php eksekvere den på styresystemet, ligesom man f.eks. kan gøre på en linux med exec('convert blad.pdf blad.jpg').
Er der nogen af jer derude der kender nogle måder hvorpå jeg kan få dette ønske til at ske, eller må jeg blot stille mig til tåls med at det kun er feer og julemanden der har de evner ?
Med venlig hilsen
Andreas