nørd film

Tags:    diverse

hej,
jeg søger nogen "nørd-film"...
Det jeg mener er, film der handler om computer og ting dertil. Altså fx. så er der den stil nørd film som 'Anti Trust' er. Altså en historie der bliver fortalt, eller et andet eksempel er 'Pirates of the Silicon Valley'. Og så er der dokumentarer som 'Revolution OS'.

Det er så også de 3 eneste "nørd film" jeg har set, men jeg synes de er rigtige gode, så ville lige hører om der var andre der kendte nogen "nørd film":)

Ved ikke om du søger fiktion eller non-fiktion, men her er et par:

Hackers (den burde alle kende): 80'er film hvor nogle teenagere "hollywoodhacker".

Operation Takedown: Går under navnet Hackers 2 på internettet, handler om Kevin Mitnicks flugt fra politiet.

Wargames: også en gammel hackerfilm, har ikke selv set den men det skulle vist være udmærket.

History of Hacking: en dokumentar der blev sendt på discovery på et tidspunkt.

Hehe, det er som om der er et fælles emne for alle de film ;). Ellers er Pirates of Silicon Valley meget fed, men den har du jo set ;).

Triumph of the Nerds: har ikke set den, men den skulle være lidt ligesom Pirates of Silicon Valley, bare mere dokumentar-agtig.

Frihedsmaskinen: dansk dokumentar om hacking.

Indlæg senest redigeret d. 21.08.2006 17:07 af Bruger #3275
tak for det:)

"The Net" er fed. Og the Matrix?(kun 1'eren though :P)

Office Space (http://www.imdb.com/title/tt0151804/) er også lidt nørd agtig, selvom det er en komedie. Jeg elsker især den scene hvor de gennemtæver en printer :-)

tænkte lige på.
Nogen der ved om der er en a la Revolution OS - bare om Microsoft

www.welcometothescene.org (.com?)

handler om en pirat gruppe. skide spædnende man ser det hele gennem en IRC chat.

t