Problemer med action delen i en formular!

Tags:    php

Jeg har udviklet følgende side:
http://www.ingham-sejlerskole.dk/demo.php

Jeg har lige det problem at brugeren ikke skal ha' mulighed for at submitte et svar mere end en gang. Jeg har indsat følgende kode i starten af min formular:

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis brugeren prøver at vælge et svar anden gang bliver der godt nok navigeret til demo_fejl.php, men der sendes stadig data til min database???

Hvordan forhindrer jeg det? Kan jeg evt lave submit knappen usynlig, når brugeren har valgt et svar?

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Så vidt jeg kan se så vil php ikke hjælpe dig synderligt i denne situation. Du vil være væsentligt bedre stillet ved brug af lidt javascript. Her vil det blive muligt for dig at ændre i formen on the fly. Hvis ikke det er dette du ønsker, så ville jeg lave en cookie på brugerens computer, som du efterfølgende gange tjekker efter ved hjælp af isset.

Så tror jeg at jeg har fundet løsningen.

Fold kodeboks ind/udKode 

Det var godt nok en hård nød at knække...:D

Tak for hjælpen, jeg vil fordele pointe således at i for lige mange point..håber det er fair nok ;)

Det er fint, bare glade for at hjælpe...

Jeg ville smide en cookie, som fortalte hvilke spørgsmål brugeren havde besvaret, og så tjekke på om den er besvaret, eller ej, er den besvaret skal der ikke noget til databasen, ellers så send til DB ???

Hvis det er noget bruger halløj, så kan du bruge en database til at tjekke om det er besvaret...

Indlæg senest redigeret d. 20.08.2006 22:19 af Bruger #3750
Jeg ville smide en cookie, som fortalte hvilke spørgsmål brugeren havde besvaret, og så tjekke på om den er besvaret, eller ej, er den besvaret skal der ikke noget til databasen, ellers så send til DB ???

Hvordan fortæller jeg at der ikke skal sendes noget til databasen?

Indlæg senest redigeret d. 21.08.2006 08:55 af Bruger #10385
Lader være med at køre en query

Fold kodeboks ind/udKode 

Så kunne du evt. bruge exit kommandoen efter du har udskrevet din fejl, så eksekveres der ikke mere kode.

Så kunne du evt. bruge exit kommandoen efter du har udskrevet din fejl, så eksekveres der ikke mere kode.

Tror ikke det går...jeg har noget kode længere nede på siden, som stadig skal køre. Kan man ikke be' siden om kun at lukke for $editFormAction funktionen?

Jeg har kigget lidt på javascript og har fundet ud af at jeg kan disable en knap når der er blevet trykket på den:

Fold kodeboks ind/udKode 

Det eneste er bare lige at $editFormAction = $_SERVER['PHP_SELF'] dvs. at siden loader sig selv igen, hvilket jo så også vil sige at min disable af knappen ikke gælder mere.

Er der evt. en måde, hvor man kan få javascriptet til at søge efter variabler fra databasen? Så kan jeg nemlig fortælle javascriptet at knappen skal være disabled, hvis der allerede findes et svar i databasen.

Så tror jeg at jeg har fundet løsningen.

Fold kodeboks ind/udKode 

Det var godt nok en hård nød at knække...:D

Tak for hjælpen, jeg vil fordele pointe således at i for lige mange point..håber det er fair nok ;)

Indlæg senest redigeret d. 21.08.2006 13:12 af Bruger #10385
t