Udtrækning af subitles?

Tags:    vb.net

Hey!

Kan man udtrække dvb-subtitles fra et dvb-t tv kort, og så lægge dem ind i en tekst? Jeg bruger VB 2005 express eller vb6.

Er der nogle der vil give mig en "kode" til det. Det må kunne lade sig gøre, fordi at der findes massere af software producenter som laver tv-software, hvor der understøttes dvb-subtitles, bla. WinTV2000 eller DVBViewer!

Hjælp mig ;)

Mvh Jakob

2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hey!

Kan man udtrække dvb-subtitles fra et dvb-t tv kort, og så lægge dem ind i en tekst? Jeg bruger VB 2005 express eller vb6.

Er der nogle der vil give mig en "kode" til det. Det må kunne lade sig gøre, fordi at der findes massere af software producenter som laver tv-software, hvor der understøttes dvb-subtitles, bla. WinTV2000 eller DVBViewer!

Hjælp mig ;)

Mvh Jakob

Hej Jakob

Har selv rodet en del med undertekster til mit TV-kort, da jeg (endnu) ikke har gidet at investere i et program der understøtter DVB-subtitles. Det er desværre på ingen måde så let, som man kunne håbe sig. For det første, er det at få fat i underteksterne ikke let, og for det andet, bliver DVB-subtitles ikke sendt som tekst, men som "billeder" der lægges oven på videosignalet. Så ud over at få fat i disse "billeder", skal du også have lavet noget tekst genkendelse, så du kan få teksten ud af dem.

Alt i alt, er det, desværre, ikke noget du skal regne med, at komme let til.

Ja faktisk ved jeg godt at de bliver sendt som bitmap, og jeg formulerede mig dårligt. Grunden til at jeg ville prøve det er at jeg så kunne ligge billederne oven på hvert et vindue, altså always-on-top, jeg skal altså ikke bruge tekstgenkendelse ;)

Fordi hvis man kunne det, kunne man få undertekster på f. eks. Media Center og det kunne være fedt

Mvh Jakob

t