Tags
Forum
Artikler
Brugere
Stil spørgsmål
1
Login
Husk mig
Sessions der nulstiller sig selv
Tags:
asp
Bruger #2061
@ 18.08.06 20:06
0
Jeg har et shop-system i ASP som jeg ikke selv har kodet, men har ansvaret for at rette i så det virker 100%.
Jeg er ikke lige ekspert til ASP, men der har indtil nu ikke været de helt store problemer med det.
Nu har jeg så et array i en Session, som indeholder kundens indkøbskurv. Det har indtil videre også virket helt fint, men nu hvor vi har uploadet filerne til den rigtige shop, opfører den sig ekstremt underligt. Pludseligt kan den finde på at oprette en "ny" session, altså, når man tilføjer en ny vare (og man f.eks. har 3-4 varer i kurven) opretter den pludselig en ny session, og så har man kun den varer man lige har tilføjet produkt til. Når man så opdaterer siden, kan den finde på at skifte tilbage til den "gamle" session igen, altså så man nu har de varer man tilføjede til sin kurv før..
Dette går jo ikke, da kurven skal være 100% sikker, når man har tilføjet en vare skal den bliver der. Problemet er periodisk, nogle gange kommer det, andre gange ikke....
Men kan det være en fejl i koden, eller en fejl på serveren, eller hvad er det?
Det skal lige siges at det er testet en del gange på SAMME server, blot en anden mappe og andet domain, hvor det altså virker.
På forhånd tak
Christian Jessen
3
svar postet i denne tråd vises herunder
2
indlæg har modtaget i alt
8
Sorter efter dato
4
Bruger #10057
@ 18.08.06 21:26
13
Du siger, at "det er testet en del gange på SAMME server, blot en anden mappe og andet domain". Mener du, at du fx har købt 2 domæner hos web10.dk? De fleste webhosting firmaer, har flere servere, så det er ikke sikkert, at de er ens. Men alligevel lyder dit problem skørt, har ikke lige en løsning.
4
Bruger #5481
@ 26.04.07 22:29
24
Jeg sidder selv og koder på en eksisterende shop og synes godt nok det lyder lidt besynderligt. Du bliver nød til at skære ind til benet og komme med en dybere beskrivelse at din fejl.
Fx.
Hvordan tester du?
Hvor længe tester du?
Bruger du Debug når du tester?
0
Bruger #2061
@ 18.08.06 22:46
0
Hej Martin.
Nej, jeg mener skam samme server, da vi jo som de fleste andre, udvikler på et andet domæne.
Eller rettet, sub-domain. Som sagt, samme server, to forskellige domæner...
Men kan fejlen da kun være pga. serveren så?
Karma barometer (30 dage)
Modtaget
Givet
X
Favorit hos
Forum tråde
Artikler
Tilføj til dine favorit tags
Fjern fra dine favorit tags