Forside system

Tags:    php

hej alle sammen jeg har lavet et forsiden system til min nye chat men det virker ikke det viser ikke noget af det den skal fra databasen som den skal hjælp mig ;D

Koden :
Fold kodeboks ind/udKode 

håber i kan hjælpe mig ;D takker

9 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fold kodeboks ind/udKode 

konstruktioner af typen ?> <? bør du fjerne da der ikke er nogen grund til at bryde ind og ud af php for at lave ingenting.

include af den samme fil 2 gange bør du også undgå, da det betder serveren skal ud og find filen og tolke/skrive den ind i din fil,antagligt set har du noget login kode i den fil, du behøver kun logge på en database en gang og evt. close den når du er færdig det gøres automatisk til sidst, eller kan du ligge login koden ind i en function...

du henter rows hvor session['test']=test er du sikker på at session['test'] overhovedet er noget.
Du har ikke sat et limit på dine queries selvom du bruger dem som om de altid kun finder 1 row hvis dette er tilfældet kan du ligeså godt sætte LIMIT 1 queryen for at spare database tid.

du har et query med id='$id' id sættes overhovedet ikke før dette såvidt jeg kan se. Og desuden bruger du heller ikke resultatet af dette query til noget.

Dit tredje query er ækvivalent til dit første og ligegyldigt.

Generelt når du referer med text i et array bør du bruge $array['TEXT'], eksempel $vis['skavetaf'] medmindre du da har defineret skarvetaf som en contant andet steds hvad jeg betvivler.

konstruktioner af typen ?> <? bør du fjerne da der ikke er nogen grund til at bryde ind og ud af php for at lave ingenting.

include af den samme fil 2 gange bør du også undgå, da det betder serveren skal ud og find filen og tolke/skrive den ind i din fil,antagligt set har du noget login kode i den fil, du behøver kun logge på en database en gang og evt. close den når du er færdig det gøres automatisk til sidst, eller kan du ligge login koden ind i en function...

du henter rows hvor session['test']=test er du sikker på at session['test'] overhovedet er noget.
Du har ikke sat et limit på dine queries selvom du bruger dem som om de altid kun finder 1 row hvis dette er tilfældet kan du ligeså godt sætte LIMIT 1 queryen for at spare database tid.

du har et query med id='$id' id sættes overhovedet ikke før dette såvidt jeg kan se. Og desuden bruger du heller ikke resultatet af dette query til noget.

Dit tredje query er ækvivalent til dit første og ligegyldigt.

Generelt når du referer med text i et array bør du bruge $array['TEXT'], eksempel $vis['skavetaf'] medmindre du da har defineret skarvetaf som en contant andet steds hvad jeg betvivler.

tak for hæjlpen men jeg forstår ikke helt hvad du mener kunne du ik prøve at indsætte/rette det i min kode? det ville hjælpe mig meget ;D

tak nu forstår jeg meget mer af det men så skriver den:

test har no value in session

hvad skal man så gøre? pleac hjælp mig ;D

du kan for at teste din kode sætte

$_SESSION['test']="en værdi som test har i forside tabellen."

lige efter, session_start();

den skriver det der fordi at du ikke har sat test i session til noget.

Indlæg senest redigeret d. 17.08.2006 07:54 af Bruger #5620
så skriver den bare :

Parse error: parse error, unexpected T_STRING in /data/cluster/free1go/e/e/www.eecho.1go.dk/Forsiden_velkommen.php on line 4

hvad står der i linie 4?

include("login/mysql/mysql.php");

husk at sætte ; sidst i linien før den :), det gjorde jeg ikke :), hvis det ikke hjælper kan du jo lige post din kode.

t