ide til visning i et spil

Tags:    c++

hej jeg sidder her og er ved at lave et fodbold manager spil og jeg kunne godt bruge en ide til hvordan man skal se spillerne og deres evner og gerne en forklaring da jeg er ret ny i faget :)

jeg kan så lige sige at spillerne kommer til at ligge i en access database

Hvis man lige hurtigt skulle se en oversigt over holdet ville jeg nok stille det sådan her op:

Navn | Gns. evner | Form | Plads

jeg mente nu mere rent programmeringsmæssigt :) kunne godt tænke mig et grid af en eller anden art men har ingen anelse om hvordan jeg lige skal komme igang med det og ved heller ikke hvor godt det vil være hvis man skal kunne vælge spillere ud fra den :)

Indlæg senest redigeret d. 16.08.2006 15:30 af Bruger #7645
Jamen så må du jo fortælle os lidt om, hvordan du har bygget dit system op?
Grid = ternbaseret område... opbygningen af et sådant kan jo variere meget, afhængigt af ens underlæggende systems opbygning.
Har du brug for hjælp til det rent strukturmæssigt (OOP, C++?), grafikmæssigt (GTK, WxWidgets, MFC, Win32 API, OGL, D3D?), eller hvad er det lige helt præcist?

Indlæg senest redigeret d. 16.08.2006 16:48 af Bruger #3470
Jamen så må du jo fortælle os lidt om, hvordan du har bygget dit system op?
Grid = ternbaseret område... opbygningen af et sådant kan jo variere meget, afhængigt af ens underlæggende systems opbygning.
Har du brug for hjælp til det rent strukturmæssigt (OOP, C++?), grafikmæssigt (GTK, WxWidgets, MFC, Win32 API, OGL, D3D?), eller hvad er det lige helt præcist?

alt det med grafik holder jeg mig fra til at starte med så det skal bare laves i en dialog bare for at lære lidt nyt inden for c++ :)

jeg har ikke rigtig lavet så meget endnu så er åben for mange forslag.

det skal jo nok være noget med at man kan få vist sine spillere og evt. vælge hvilke 11 der skal spille kamp :)

bare spørg hvis der er noget jeg har glemt at fortælle :)

Det oplagte var at putte dem i en multi-column list-box.
Har du bestemt dig for hvilken compiler?
Har du bestemt dig for hvilken GUI?

Jeg ved ikke noget om access men kan godt lave et eksempel en af de første dage.

Det oplagte var at putte dem i en multi-column list-box.
Har du bestemt dig for hvilken compiler?
Har du bestemt dig for hvilken GUI?

Jeg ved ikke noget om access men kan godt lave et eksempel en af de første dage.

jeg bruger visual c++ 6.0

og bruger bare en ganske alimndelig dialog

du må meget gerne lave et eksempel når du får tid eller smide et link til hvor jeg kan læse mere om det :)

Jeg havde dette til at ligge:

Fold kodeboks ind/udKode 

Det burde vise hvordan man gøre.

Jeg vil tro at selv Visual C++ kan bygge det, min instalation af samme er nede for tiden.

t