print noget SQL

Tags:    php

Jeg sidder her og er igang med at lave et lille CMS System, hvor WebAdministrator'en skal have direkte adgang til at pille i databasen UDEN at logge ind i databasen, altså lave en slags phpMyAdmin oversigt over hvad der er i databasen.

Hvordan indi hule pokker gør jeg dog det?

Mvh. Danni.

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg sidder her og er igang med at lave et lille CMS System, hvor WebAdministrator'en skal have direkte adgang til at pille i databasen UDEN at logge ind i databasen, altså lave en slags phpMyAdmin oversigt over hvad der er i databasen.

Hvordan indi hule pokker gør jeg dog det?

Mvh. Danni.

Jeg er ikke sikker på hvordan du havde tænkt dig, at en bruger skal have adgang til en database UDEN at logge ind. Hvis du finder en løsning på det problem, tror jeg at du har fundet en fejl i sikkerheden.
Det er jo selvmodsigende at man skal kunne pille i en database, hvori man ikker logget ind.

Det er en umulighed. Hvis du finder ud af det er det som JT siger et alvorligt brud på sikkerheden, og noget du straks skal gøre PHP og MySQL folkene opmærksom på!

Hvilken fordel ville det også give dig? det kræver trodsalt ikke andet end 2 linjer kode at logge ind i databasen :S

Tror jeg formulerede mig forkert.

Jeg har adgang til databasen med kodeord og brugernavn, lad os tage et eks:

User: Danni
Password: Hansen

Database: shop_database

Det jeg så vil, er at jeg vil have en liste over de tabeller der er i shop_database og når jeg klikker på tabel navnet, så skal den dukke op med en liste over de felter der er i tabellen, og sidst og ikke mindst, så skal den sammentidigt vise det input der er i tabellen, og så gøre så jeg kan rette det.

Det var det jeg mente :)

http://www.php.net/manual/en/function.mysql-list-fields.php
http://www.php.net/manual/en/function.mysql-list-tables.php

Example 1 i begge sider så det jeg bare at lave en sider der udskriver en liste a tabeller som links der leder til en side der udskriver en liste af fields.

Nogen der gider hjælpe mig lidt mere?

Jeg vil gerne lave en while løkke i det her script jeg har "nakket" fra php.net, så den automatisk siger at hvis mysql_field_name($res, x) er =="", så skal den ikke printe mysql_field_name($res, x)

Hjælp?

Fold kodeboks ind/udKode 

Og nu hvor jeg er igang, så ville det heller ikke være dårligt hvis den udskrev indholdet af tabellen.

Mvh. Danni.

Indlæg senest redigeret d. 17.08.2006 14:49 af Bruger #6586
Kunne godt bruge noget hjælp, så kan jeg osse fordele point'ne ;)

t