Min pageid ændrer sig på mystisk vis!

Tags:    php

Hejsa

Jeg er ved at lave noget simpelt CMS til en hjemmeside. På denne "bagdør" opererer jeg med:

pageid: Hvilken tabel i min MySQL base der skal ses/tilføjes/rettes osv.

plugid: Hvilket af mine "plug ins" der skal includes på index.php for at udføre en af disse opgaver

id: Hvilken "record" i MySQL basen der er tale om.

Min pageid bliver trukket med rundt i de forskellige plugins, og således også med tilbage til "forsiden". (index.php, pageid=0). Problemet er bare, at pageid bliver til 3 efter at have været inde i mit "view plug in" anden gang (!). Jeg har MYREkneppet koden, og kan ikke se hvorfor det sker.

Det pudsige er, at min URL i browseren siger pageid=0, men mine links viser pageid=3 - dette til trods for at den henter pageid på en $_GET.

Min index.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Mit plugin 1 (view)
Fold kodeboks ind/udKode 

Mit plugin 0 (list)
Fold kodeboks ind/udKode 

Håber på et falkeblik :D

Mvh
Gunnar

For en god ordens skyld - her er koden til menuen:

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg kan muligvis finde forklaringen på hvorfor den bliver 3 hvis du typecaster den, men ikke hvis der står pageid=3 i url.
Typecaster du?

Jeg kan muligvis finde forklaringen på hvorfor den bliver 3 hvis du typecaster den, men ikke hvis der står pageid=3 i url.
Typecaster du?

Jeg aner faktisk ikke hvad "typecasting" vil sige?

URL i toppen af browseren siger godt nok pageid=0, men linket jeg holder musen over, siger pageid=3 (hvor det BURDE være 0)

Mvh
Gunnar

har du et link til den side så man kan se hvilket link det er du mener. :) der er jo seriøst mange links i den kode.

har du et link til den side så man kan se hvilket link det er du mener. :) der er jo seriøst mange links i den kode.

Desværre, det ligger kun lokalt, og da det kører med database er det lidt bøvlet at ligge op :-(

det skulle ikke være sådan at register_globals er sat til on? for så kan din foreach() i menuen jo ændrer på $GET['pageid'].

t