Skriv til MySQL med Flash

Tags:    grafik webdesign

Hejsa.
Nu har jeg læst flere artikler om hvordan man henter informationer fra MySQL til Flash igennem XML og php.

Men nu er jeg kommet til at tænke hvordan i al verden man så skriver informationer til mysql. Altså den modsatte.

6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hejsa.
Nu har jeg læst flere artikler om hvordan man henter informationer fra MySQL til Flash igennem XML og php.

Men nu er jeg kommet til at tænke hvordan i al verden man så skriver informationer til mysql. Altså den modsatte.

Kan du ikke åbne en socket til en php side, som skriver til MySQL databasen? (Har ingen forstand på hvordan man laver sockets i flash, men det burde vel være rimelig simpelt:))

Hej
På kirupa.com er der en artikel om hvordan man udformer en gæstebog ved brug af XML og PHP.

http://www.kirupa.com/web/xml_guestbook3.htm

På overstående side ser det ud til at man kan bruge:
myXML.sendAndLoad("processXML.php", receiverXML);
dvs. sendAndLoad metoden på ens XML object til at lagre nye data via et PHP-script.

Jeg har ikke læst den igennem, men det ser ud til at kunne bruges.

Du laver en .php side, som indsætter dataen i din DB

I flash laver du så en LoadVars, som connecter til siden du har lavet, og så kan du bruge variablen minVar, et lille eks.

En lille redigering af et script jeg lagde på www.flashforum.dk, http://www.flashforum.dk/forum/viewtopic.php?t=105&highlight=
Fold kodeboks ind/udKode 

urlVar kan du bruge til at sende værdier med til php siden og så henter dem med $_POST[]
Du ligger en værdi ind i urlVar på følgende måde
urlVar.minVaerdi = 2, og henter den så i php ved at sige
$_POST['minVaerdi'];

Indlæg senest redigeret d. 14.08.2006 00:15 af Bruger #3750
Fandt et lille eksempel der connecter til localhost:
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 13.08.2006 18:34 af Bruger #4479
Har næppe rigtig arbedet med XML, og flash er stadig noget nyt for mig.
Derfor er jeg i tvivl hvad socket er og hvad koderne helt presist gør. Kan i anbefagle mig en artikel?

Tak. tror jeg har fået rigeligt. Jeg roder lidt med det for tiden nu ;)

t