et par fejl

Tags:    delphi cowscript

jeg har delphi6 personal, men komponenterne er der ikke. når man åbner kommer der nogle errors og så er der igen komponenter. når jeg prøver at installere de pakker med komponenter kommer der en error så hvor kan man downloade et exemplar af de alm. komponenter eller hvordan for jeg de gamle pakker med komponenter til at virke???

Hilsen rune b
steiner lige :D



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
jeg har delphi6 personal, men komponenterne er der ikke. når man åbner kommer der nogle errors og så er der igen komponenter. når jeg prøver at installere de pakker med komponenter kommer der en error så hvor kan man downloade et exemplar af de alm. komponenter eller hvordan for jeg de gamle pakker med komponenter til at virke???

Hilsen rune b
steiner lige :D


Hvilken version af Windows anvender du?

Det hænder af og til at der opstår en fejl under installationen, så Delphi ikke får registreret komponenterne. Dette sker som oftest (mig bekendt) på NT platformene og skyldes at Delphi er blevet installeret af en brugere uden administrator rettigheder. (Det skal muligvis være administrator). Det du kan prøve er at geninstallere Delphi og så se om du kan få lov at lave den installation der hedder "registry only". Se evt. i Delphi's README.TXT.

Alternativet er at afinstallere Delphi og geninstallere. Se evt. denne artikel på Borland.com:
http://bdn.borland.com/article/0,1410,27780,00.html

---
Thomas Due
tdue@mail.dk



Hej
Jeg tror du skal besøge http://www.borland.com/products/downloads/download_delphi.html
på denne side kan du downloade Delphi 7 og den minder meget om Delphi 6, men den virker bare til tider lidt bedre.....

Det med dine komponenter ikke virker, kan rettes men det er ikke noget jeg kan beskrive med tekst. Mener de fleste af komponenterne hedder *.ocx . Men hent en ny version fra nettet, den fylder nok ikke meget mere end 169 MB...

Best Regaard
Janus
*** Livet er smukt ***



t