Hente og gemme fra en webserver

Tags:    delphi wordpress plugin pluginudvikling

Jeg har en en TExtListview. En Listview præcis ligesom TListview men bare hvor SaveToFile og LoadFromFile kan bruges.

Når programmet lukkes skal den gemme Listview's items på min webserver(alawork.dk) i en txt fil som hedder list.txt.
Når programmet startes skal den hente Listview's items fra serveren/list.txt.
Hvordan gøre jeg det?

Håber på svar.

MVH.
ALA



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har en en TExtListview. En Listview præcis ligesom TListview men bare hvor SaveToFile og LoadFromFile kan bruges.

Når programmet lukkes skal den gemme Listview's items på min webserver(alawork.dk) i en txt fil som hedder list.txt.
Når programmet startes skal den hente Listview's items fra serveren/list.txt.
Hvordan gøre jeg det?


Du kan gå ind på http://www.indyproject.org/ og hente deres komponent pakke. Den indeholder alt hvad hjertet kan begærer ifb. med kommunikation. Bl.a. en komponent til FTP overførsel som måske kan anvendes. Den er gratis. Den leveres også med Delphi fra og med version 6.

Rednex[Redigeret d. 27/03-03 15:04:09 af Rednex]



Jeg har en en TExtListview. En Listview præcis ligesom TListview men bare hvor SaveToFile og LoadFromFile kan bruges.

Når programmet lukkes skal den gemme Listview's items på min webserver(alawork.dk) i en txt fil som hedder list.txt.
Når programmet startes skal den hente Listview's items fra serveren/list.txt.
Hvordan gøre jeg det?

Du kan gå ind på http://www.indyproject.org/ og hente deres komponent pakke. Den indeholder alt hvad hjertet kan begærer ifb. med kommunikation. Bl.a. en komponent til FTP overførsel som måske kan anvendes. Den er gratis. Den leveres også med Delphi fra og med version 6.

Rednex[Redigeret d. 27/03-03 15:04:09 af Rednex]


Jeg har indy, og jeg ved hvordan man connecter med IdFTP, men jeg ved ikke hvordan man henter og gemmer filer til min side.
Kan du hjælp?




Jeg har indy, og jeg ved hvordan man connecter med IdFTP, men jeg ved ikke hvordan man henter og gemmer filer til min side.
Kan du hjælp?


Kan du ikke gemme txt filen på din lokale PC og derefter lave en PUT så den bliver sendt til et directory på Web serveren.

Rednex



t