Hvordan får jeg Delphi til at forstå at den skal åbne ens E-mail program med bestemte parametre, som man kender fra Internet Explorer. Dvs. mailto:jaquilo@ofir.dk åbner ens mailprogram, hvor dette ved, at den skal sende mailen til jaquilo@ofir.dk. På forhånd tak!
ShellExecute(Handle, 'Open', PChar('mailto:jaquilo@ofir.dk'), nil, nil, SW_SHOWNORMAL);
Hvordan får jeg Delphi til at forstå at den skal åbne ens E-mail program med bestemte parametre, som man kender fra Internet Explorer. Dvs. mailto:jaquilo@ofir.dk åbner ens mailprogram, hvor dette ved, at den skal sende mailen til jaquilo@ofir.dk. På forhånd tak! Du kan også gøre følgende hvis du vil have subject og body med fra dit Delphi programvar Subject, Body, Mail : string;begin Subject := 'Dette er subject'; Body := 'Dette er selve teksten i din mail'; Mail := 'mailto:andersand@andeby.dk?subject=' + Subject + '&body=' Body; ShellExecute(Handle,'open',PChar(Mail), nil, nil, SW_SHOWNORMAL);end;
Hvordan får jeg Delphi til at forstå at den skal åbne ens E-mail program med bestemte parametre, som man kender fra Internet Explorer. Dvs. mailto:jaquilo@ofir.dk åbner ens mailprogram, hvor dette ved, at den skal sende mailen til jaquilo@ofir.dk. På forhånd tak! Du kan også gøre følgende hvis du vil have subject og body med fra dit Delphi programvar Subject, Body, Mail : string;begin Subject := 'Dette er subject'; Body := 'Dette er selve teksten i din mail'; Mail := 'mailto:andersand@andeby.dk?subject=' + Subject + '&body=' Body; ShellExecute(Handle,'open',PChar(Mail), nil, nil, SW_SHOWNORMAL);end; Jeg kan altså ikke få det til at virke (i Delphi 7 Enterprise). Delphi melder fejl i linien, hvor du skriver mail. Skal jeg hente et bestemt plugin for at få det til at virke eller hvad?