Rediger en varialbel

Tags:    php

Hej drenge & piger!!!
Jeg kunne godt tænke mig at kunne rediger en varialbel, men jeg ved desværre ikke helt hvordan man gør.

Jeg har skrevet lidt kode, men ved selvfølgelig godt det ikke passer.

Håber i kan hælpe derude....

config.php
Fold kodeboks ind/udKode 

edit.php
Fold kodeboks ind/udKode 

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fold kodeboks ind/udKode 
ja sikke et problem...
jeg vil nok lave det så du henter indholdet af variablerne i nogle andre filer..
også bruger din form til at redigere indholdet af de filer som indeholder, indholdet af variablerne :)..

Det er nu meget enkelt vi bruger funktionen file til at hente indholdet af filerne (vil variablerne).. og vi bruger
fopen, fputs, fclose til at skrive til de filer som indeholder, indholdet af variablerne.. (men du behøves ikke tænke vidre over hvordan funktionerne virker, det vigtigste er bare at få det sat sammen så det kommer til at virke :p)

config.php - filen
Fold kodeboks ind/udKode 

file(), bruges til at hente indholdet af filen, indholdet bliver indlæst i linie stykker (som et array), så vi benytter implode til at samle det..

index.php - filen
Fold kodeboks ind/udKode 

De 10 øverste linier er til at skrive indholdet af variablerne over i filerne
og det nederste er blot html, med nogle inputs :)
(læst evt. kommentare efter koderne)

så er der bare filerne som indeholder, indholdet af variablerne, dem har jeg gemt i en undermappe som er blevet kaldt "variableindhold".. der er 2 filer, eftersom der er 2 variabler, det bør være let nok at udbygge funktionen så du kan have flere variabler..

men det var så koderne, jeg har også lige lagt et eksempel op så du kan se at det virker.. det er de samme koder som dem jeg har skrevet her...

Online eksemplet

Download hele kildekoden

Indlæg senest redigeret d. 09.08.2006 20:33 af Bruger #10350
Mange tak for dit svar, men jeg synes ikke om at man skal bruge en masse txt-filer... jeg laver bare det i mysgl...

ja det kan du også sagtens ;) storset det samme, havde bare lavet noget til en af mine venner som ikke kunne finde udaf sql... så det var også lige for at give en ide til hvordan man kunne gøre det.. :)

Indlæg senest redigeret d. 09.08.2006 23:15 af Bruger #10350
t