ja sikke et problem...
jeg vil nok lave det så du henter indholdet af variablerne i nogle andre filer..
også bruger din form til at redigere indholdet af de filer som indeholder, indholdet af variablerne
..
Det er nu meget enkelt vi bruger funktionen file til at hente indholdet af filerne (vil variablerne).. og vi bruger
fopen, fputs, fclose til at skrive til de filer som indeholder, indholdet af variablerne.. (men du behøves ikke tænke vidre over hvordan funktionerne virker, det vigtigste er bare at få det sat sammen så det kommer til at virke :p)
config.php - filen
<?
$config_sitename = implode('', file("variableindhold/config_sitename.txt"));
$config_etellerandet = implode('', file("variableindhold/config_etellerandet.txt"));
?>
file(), bruges til at hente indholdet af filen, indholdet bliver indlæst i linie stykker (som et array), så vi benytter implode til at samle det..
index.php - filen
<?
if ($_POST[redvar_rediger] == "rediger") { //hvis der er blevet sendt noget..
$fp = fopen("variableindhold/config_sitename.txt", "w"); //Åbner filen og gør klar til skrivning
fputs($fp, $_POST[varcfgsitename]); //Skriver til filen
fclose($fp); //Lukker filen
$fp = fopen("variableindhold/config_etellerandet.txt", "w"); //Åbner filen og gør klar til skrivning
fputs($fp, $_POST[varcfgetellerandet]); //Skriver til filen
fclose($fp); //Lukker filen
header("location: ."); //Tømmer header, (ved at sende brugere tilbage til index)
}
include("config.php"); //includer config.php
?>
<form action="." method="post">
sitename: <input name="varcfgsitename" type="text" value="<?=$config_sitename?>"><br>
etellerandet: <input name="varcfgetellerandet" type="text" value="<?=$config_etellerandet?>"><br>
<input type="submit"><input type="hidden" value="rediger" name="redvar_rediger">
</form>
De 10 øverste linier er til at skrive indholdet af variablerne over i filerne
og det nederste er blot html, med nogle inputs
(læst evt. kommentare efter koderne)
så er der bare filerne som indeholder, indholdet af variablerne, dem har jeg gemt i en undermappe som er blevet kaldt "variableindhold".. der er 2 filer, eftersom der er 2 variabler, det bør være let nok at udbygge funktionen så du kan have flere variabler..
men det var så koderne, jeg har også lige lagt et eksempel op så du kan se at det virker.. det er de samme koder som dem jeg har skrevet her...
Online eksempletDownload hele kildekoden
Indlæg senest redigeret d. 09.08.2006 20:33 af Bruger #10350