Minutter og timer

Tags:    php

<< < 12 > >>
Jeg vil gerne have at hver gang en bruger har været logget på et minut så står der i hans profil: Online tid: 0 timer og 1 minut med mysql nogen der ved hvordan...?

11 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg vil foreslå at du benytter funktionen time() - som er en funktion "der de sidste 40 år heletiden har pludset 1 til en variabel, efter hvert sek"

.. så når brugeren logger ind laver du en update i din sql og sætter time() ind i en celle, så du ved hvornår brugeren loggede på..

Og på brugerens profil side, laver du så en
select loggetpaatid from sidens_brugere where id = '$_SESSION[brugens_login_id_et_eller_andet]'
(altså henter logintiden fra sql'en igen)

så har du 2 variabler, en med hvornår brugeren loggede på, og tiden lige pt. "funktionen time() igen".. nu kan du så minuse de to og finde udaf hvor mange sek, brugeren har været online på din side..
så er det bare at regne om til timer og minutter, der er så en funktion der hedder date() som kan hjælpe med det.

og her kommet et eksempel :)
Fold kodeboks ind/udKode 

Og et eksempel online

Jeg går udfra at du ved hvordan man opdatere og insetter i sql, eftersom du 'forlangte' at det skulle være med sql ;)... men hvis jeg tog fejl, må du lige skrive... så finder vi udaf noget

Indlæg senest redigeret d. 09.08.2006 18:32 af Bruger #10350

Jeg kan godt sætte det ind men ved ikke hvilke variabler der skal der ind!

Kom med hele koden så der ikke går kludder i!

ok, det hele med sql.. ?
så må lige lige sætte mig ind i det :p..
køre du med sessions, eller hvilke variabler holder styr på hvilken bruger der er inde på siden..
og hvordan ser sql tabellen ud, som indeholder brugerene på siden .. :) ?
...

det stykke kode jeg skrev var bare et eksempel .. så det var hele koden :).

Indlæg senest redigeret d. 09.08.2006 19:30 af Bruger #10350
Ja med sql...

Jeg bruger session til mit brugerlogin

ok.. sessionen indeholder den brugerens navn eller id, eller .. ? (skal nemmelig bruge det til at sørge for at det er den rigtige bruger som online-tiden bliver opdateret ved..)

Er igang med at lave så alle data Email brugernavn id osv...

ok, men hvis du har auto_increment af id i databasen, og den bliver skrevet i en session... så er det bare være perfekt :)

Først skal du tilføje en kolonne mere på din tabel der indeholder brugerene.
Kald den for logintime og sæt den til varchar(255)

Når brugerns-session bliver registreret skal du tilføje denne kode.
Fold kodeboks ind/udKode 

Og på brugerens profil side tilføjer du så:

Fold kodeboks ind/udKode 

så kan brugeren se hvor længe han har været online..

<< < 12 > >>
t