Database

Tags:    delphi cowscript

User
Bruger #671 @ 25.03.03 12:57
Hej.

Jeg har lavet en meget simple applikation til at åbne en database fil (*.dbf)

unit DataBaseSQL;

interface

uses
Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms,
Dialogs, DB, Grids, DBGrids, DBTables, StdCtrls;

type
TForm1 = class(TForm)
Query1: TQuery;
DBGrid1: TDBGrid;
DataSource1: TDataSource;
Button1: TButton;
OpenDialog1: TOpenDialog;
procedure Button1Click(Sender: TObject);
private
{ Private declarations }
public
{ Public declarations }
end;

var
Form1: TForm1;

implementation

{$R *.dfm}

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
var
FileName, Path : string;

begin
if OpenDialog1.Execute then
begin
Filename := OpenDialog1.FileName;
path := ExtractFilePath(FileName);
Query1.DatabaseName := path;
Query1.SQL.Clear;
Query1.SQL.Add('SELECT * FROM "'+ FileName + '"');
Query1.Active := true;
end;
end;

end.

Hvis jeg køre den på den computer som jeg har Delphi på virker den uden problem, men jeg får følgende fejl "An error occurred while attempting to initialize the Borland Database Engine (error $2109)" hvis jeg bruger applikationen på en computer uden delphi.



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis jeg køre den på den computer som jeg har Delphi på virker den uden problem, men jeg får følgende fejl "An error occurred while attempting to initialize the Borland Database Engine (error $2109)" hvis jeg bruger applikationen på en computer uden delphi.


Du skal sandsynligvis bare have installeret BDE på den anden computer for at få det til at virke.



User
Bruger #671 @ 25.03.03 14:46
Hvis jeg køre den på den computer som jeg har Delphi på virker den uden problem, men jeg får følgende fejl "An error occurred while attempting to initialize the Borland Database Engine (error $2109)" hvis jeg bruger applikationen på en computer uden delphi.

Du skal sandsynligvis bare have installeret BDE på den anden computer for at få det til at virke.


Kan denne installeres uden at Delphi installeres, og hvor kan den eventuelt findes?



Hvis jeg køre den på den computer som jeg har Delphi på virker den uden problem, men jeg får følgende fejl "An error occurred while attempting to initialize the Borland Database Engine (error $2109)" hvis jeg bruger applikationen på en computer uden delphi.

Du skal sandsynligvis bare have installeret BDE på den anden computer for at få det til at virke.

Kan denne installeres uden at Delphi installeres, og hvor kan den eventuelt findes?


Tjeck http://www.innosetup.org/isfaq.php det skulle stå der

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



Kan denne installeres uden at Delphi installeres, og hvor kan den eventuelt findes?


Du burde vel kunne finde den på http://info.borland.com/devsupport/bde/bdeupdate.html



t