mysql... ALT for langsom

Tags:    php

hej,
jeg er igang med noget flash der sender information til en mysql database. Men mysql databasen er aaalt for langsom om at se at der er sket ændringer i den. Det er noget online hvor man kan se andre og hvad de gør, at jeg er igang med, så alle skal være opdateret hele tiden. Så jeg tænkte jeg var nød til at skaffe mig et andet database system. Nogen alternativer?

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hoster du selv?

Siden det er til chat, og du insisterer på at misbruge en database til formålet, så kan du i det mindste bruge en HEAP tabel type.

Den gemmer ikke data i andet end ram, så den er næsten lige så hurtig som hvis du skrev noget applications logik selv som brugte en eller anden memory struktur til at have data parat i.

Minus er naturligvis at alt er væk når maskinen slukkes eller genstarter ... men det er jo kun chat og kun for sjov ... så.

Hvis du vil gøre noget ved det kan du lave noget der opdaterer en almindelig tabel med data fra din HEAP tabel ... hvert minut/kvarter eller hvad du vil.
Så skal din kode bare starte op med at læse fra den almindelige tabel over i HEAP når du starter din application.

Så er der også persistence.

Det ville være dejligt med noget der kunne bruges på min hjemmeside hosted af web10, men jeg har php installeret på min computer, så:)
(jeg har ikke planer om at udgivet projektet. Det bare et forsjov projekt)

hvad skulle jeg ellers bruge end en database? har kigget på noget java socket server ting men det lidt for advanceret for mig... ihvertfald det jeg har kigget på:roll:

Brug Netbeans IDE ... så er det ikke så advanceret endda.

Du skal vel videre end PHP en dag, ikke?

okay... Så har jeg kigget på nogen der var en del nemmere end det der. Som var lavede til at kommunikere med flash og sådan:P

om jeg skal videre med php? altså videre og lave mere advanceret programmering? nej, jeg skal ikke videre. Jeg har arbejdet med C++ i 2 år, men sidste jul der valgte jeg at stoppe med at programmere da det tog for meget af min tid.. Eller ihvertfald "rigtig" programmering, for laver stadig lidt hjemmeside værk og sådan:)

t