game server

Tags:    diverse

hej udviklere. jeg ville lige høre om der er nogen der ved hvordan man laver en gameserver(spilserver). hvis der er nogen der ikke hved hvad det er så kig på www.wyd-hq.com eller www.striker.dk.

6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
du skal bare sørge for at have en computer med det pågældende spil installeret, og så processor, ram og båndbredde nok til at kunne håndtere mange spillere.

Så kan du lave en 'dedicated server' i langt de fleste spil.

Din maskine har vel en IP ? Forbind dig til den og find ud af hvad port den kører på. (Nummeret bag ved I.pen)

hmm kender ikke helt xtreme men hvis det er en demo så er det måske ikke det bedste... ved ikke om du skal bruge den fulde version... men mange gange er det jo sådan at når en bruger logger ind på en multiplayer server får han en liste med en hel masse servere og så er det bare at være heldig at du får nogle til at komme ind på din ;) men ellers er det som det bliver sagt at du skal bare have en god maskine med en god båndbredde men hvis det bare er lidt for sjov en gang i mellem er en almindelig maskine god nok eller skal du måske hen i noget mere kraftigt og have en god upload forbindelse!

men hvordan gør jeg så sådan at brugeren kan logge ind på serveren og bruge den

det spil jeg prøver at lave en game server til er delta force xtreme demo

Indlæg senest redigeret d. 09.08.2006 15:31 af Bruger #10050
tja du har nok ret. jeg prøver lige selv at finde noget. lukker

t