Det sidste du nævner med artikkel knappen skal forblive blå, der vil jeg anbefale php eller asp, hvis du kan nogle af dem.. (jeg kan selv kun php) og der vil jeg lave en if som hvis finder udaf om knappen høre til den aktive side, eller ej, og hvis den gør bliver dens style sat til blå.. skal nok forklare det bedre, men hvis du alligevel ikke kan php ser jeg ingen grund til dette
det andet du nævner med at have musen over og den så bliver mere synslig..
det lyder som dhtml.. (det er et meget lille stykke kode, som så derefter for det meste, sender en forspørgsel vidre til noget javascript kode som man måske har på sin hjemmeside) dhtml sætter man på objekter, eksempler på dhtml koder:
onmouseover, onmouseout, onclick, onmousemove ......
Det er nu ikke særlig indviklet, så selvom du ikke rigtig ved noget om det kan jeg godt prøve at skrive en lille kode, som du sikkert kan redigere i, og måske få noget udad
en enkel menu i html, med en lille css-style
<table cellpadding="0" cellspacing="0" style="border:1px solid black;width:100;">
<tr>
<td>Menu</td>
</tr>
<tr>
<td>Link 1</td>
</tr>
<tr>
<td>Link 2</td>
</tr>
<tr>
<td>Link 3</td>
</tr>
</table>
online eksempelSå sætter vi en smule dhtml på:
<table cellpadding="0" cellspacing="0" style="border:1px solid black;width:100;">
<tr>
<td>Menu</td>
</tr>
<tr>
<td onmouseover="this.style.background='silver';" onmouseout="this.style.background='';">Link 1</td>
</tr>
<tr>
<td onmouseover="this.style.background='silver';" onmouseout="this.style.background='';">Link 2</td>
</tr>
<tr>
<td onmouseover="this.style.background='silver';" onmouseout="this.style.background='';">Link 3</td>
</tr>
</table>
online eksempelog for at få objekter til at blive mere synlige, skal du lege med noget css-style kaldt:
filter:alpha(opacity=70);
-moz-opacity:0.7;
opacity: 0.7;
(grunden til at der er 3 er fordi der er flere browsere end blot internet explorer, mozilla, firefox... (men ellers er det de samme de gør, og som overstående koder, så bliver objektet 70% synligt.. altså 30% gennemsigtigt)
men det er en smule mere avanceret... men prøv da rod lidt med det, og ellers er google din ven
Indlæg senest redigeret d. 10.08.2006 17:44 af Bruger #10350