Hej Thomas
Jeg har overvejet at lave det som en MDI applikation, men du skriver at jeg kun skal vedligeholde en form/applikation. De 50 tabeller der er i databasen skal have hver sin form da de indeholder forskellige felter. Hvordan styrer man dette uden at have eet projekt med alle disse forms i. Jeg vil gerne have et projekt i Delphi pr. vedl. program. Herefter vil jeg samle dem i et nyt projekt som kunne være en MDI applikation hvor man f.eks har en slags menu i venstre side hvor man kan vælge hvilken tabel man vil vedligeholde hvorefter den vises i et vindue til højre for menuen. Kan dette lade sig gøre på en eller anden måde.
Rednex
Hej,
Thomas' idé er nu ikke helt dårlig :0)
Men jeg syntes måske at 50 DLL'er er lige i overkanten af hvad der er smart.
Du skulle måske lave det sådan at hvert DLL indeholder f.eks. 10 applikationer/forms som så kan loades fra hoved programmet.
Jeg ville gøre det sådan at et DLL indeholder 1 funktion som hoved programmet kan kalde. I denne funktion får hoved programmet afvide følgende:
1. Version af DLL'et
2. Antal applikationer/forms i DLL'et.
3. En struktur for hver app./form inde holdende:
- Navn (den som du bruger i din menu i venstre side).
- Forklaring.
- Funktioner som er tilrådighed for hver app/form.
Så kan du lade hoved programmet om at oprette de MDI childs som er nødvendig og derefter få DLL'et til at indsætte de komponenter osv. som tilhører app./formen. Eller lade DLL'et om at oprette MDI child'et.
På denne måde vil dit hoved program altid være dette samme kode mens det er dine DLL'er som bestemmer hvad der der skal ske i hver form.
Jeg prøver lige at stykke et lille eks. sammen og poster det lidt senere.
Michael.