Hvordan henter man data ind i en formular?

Tags:    asp

Jeg har lavet en side i asp www.frejasvej230.dk/gadefest, hvor man kan indtaste data i en formular. Nu vil jeg gerne give brugeren mulighed for at åbne sit eget datafelt, få data vist i formularen. Derefter skal brugeren have mulighed for at rette i data og sende rettelsen tilbage til databasen. Jeg kan finde ud af, at lave et felt og en knap, som sender oplysninger om, hvilket datafelt, man ønsker vist på en ny side med formularen.
Derefter går jeg i stå. Er der nogen som kan hjælpe?

Du kan, når du skal have de gamle data ind i formularen, oprette forbindelse til databasen og lave noget lignende nedenstående ved alle formularfelter:
<form action="sidenselv.asp?id=<%=request.querystring("id")%>" method="post" name="blabla">
<input type="text" name="ditfelt" value="<%=rs("ditfelt")%>" />
Herefter når brugeren trykker submit, kører du bare en sql som denne:
sql = "update dintabel set ditfelt='"&request.form("ditfelt")&"' where id="&request.querystring("id")

Du skal huske, når brugeren skal trykke "redigér" eller hvad du kalder det, at lave en ?id=<%=rs("id")%> i url'en, så databasen ved, hvilken række i databasen, den skal ændre.

Indlæg senest redigeret d. 04.08.2006 12:52 af Bruger #10105
Du kan, når du skal have de gamle data ind i formularen, oprette forbindelse til databasen og lave noget lignende nedenstående ved alle formularfelter:
<form action="sidenselv.asp?id=<%=request.querystring("id")%>" method="post" name="blabla">
<input type="text" name="ditfelt" value="<%=rs("ditfelt")%>" />
Herefter når brugeren trykker submit, kører du bare en sql som denne:
sql = "update dintabel set ditfelt='"&request.form("ditfelt")&"' where id="&request.querystring("id")

Du skal huske, når brugeren skal trykke "redigér" eller hvad du kalder det, at lave en ?id=<%=rs("id")%> i url'en, så databasen ved, hvilken række i databasen, den skal ændre.

Tak,
jeg er nogenlunde med på nær det sidste. Jeg prøver og ser hvor langt jeg kommer.

Rettelse,
Jeg er ikke med alligevel. Så vidt jeg kan se, forsøger man at afvikle formularen og sql'en på samme side (sidenselv.asp). Det er lidt for avangeret til mig.
Desuden ved jeg heller ikke, hvordan brugeren skal få tastet sit id ind i url'en, som beskrevet til sidst.

Indlæg senest redigeret d. 07.08.2006 03:09 af Bruger #10249
t