Søgefunktion i Delphi lidt a'la den i WinAmp

Tags:    delphi java lexer

Hej Udviklere!

Her et lille delphi problem, som jeg håber der er nogen, der har tid og lyst til at hjælpe mig med.

Det drejer sig om at lave en søgefunktion, der frasorterer ikke-matchende strings fra en Listbox.
Når brugeren indtaster (i en Edit) fx 'ost', skal de værdier hvori 'ost' indgår blive tilbage i listboxen, mens alle andre skal forsvinde. De tilbageværende kunne fx være 'kost' og 'ost', mens værdier som 'hest' og 'mus' forsvinder fra listen. Akkurat ligesom søgefunktionen i WinAmp.

Hvis det har noget at sige, hentes listboxens værdier fra en ini-fil.

Mvh

Søren Jensen



1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Udviklere!

Her et lille delphi problem, som jeg håber der er nogen, der har tid og lyst til at hjælpe mig med.

Det drejer sig om at lave en søgefunktion, der frasorterer ikke-matchende strings fra en Listbox.
Når brugeren indtaster (i en Edit) fx 'ost', skal de værdier hvori 'ost' indgår blive tilbage i listboxen, mens alle andre skal forsvinde. De tilbageværende kunne fx være 'kost' og 'ost', mens værdier som 'hest' og 'mus' forsvinder fra listen. Akkurat ligesom søgefunktionen i WinAmp.

Hvis det har noget at sige, hentes listboxens værdier fra en ini-fil.

Mvh

Søren Jensen


Hej Søren.

Jeg har lavet en funktion (GetList) som kan fra-sortere i en TStringList.
Funktionen finder de strenge som indeholder det ord der søges efter.

Her er en unit som kan teste funktionaliteten. Husk der skal oprettes en listbox(navn=Listbox1) og et edit felt (navn=Edit2). Den gør det at hver gang du trykker en tast så finder den de strenge som passer til det du har indtastet i edit-feltet.

God fornøjelse.

Fold kodeboks ind/udKode 



Michael.



t