Skifte et element hver 24. time?

Tags:    php

Hej

Er der nogen der har en god ide til hvordan man kan lave en lille funktion/applikation der viser et givent element i 24timer og derefter skifter til et nyt element?

Det skal bruges til en slags "Dagens et eller andet"...

Jeg kan godt se hvordan det kunne laves med en cookie, men det vil gøre det klientafhængigt, det skulle det helst ikke være...

Alle ideer er velkomne!

Mvh Jonas

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
$i=date('z');

vil $i være mellem 0..365, så kan du enten have et array der er så langt hvor hvert index svare til hvad du vil have for den dag eller du kan lave en mysql tabel med 366 rækker og bruge i til at hent den i't række.

Tak for ideen. Den er rigtig god og ultrasimpel, men jeg kom i løbet af natten i tanke om den også godt måtte have lidt mere random over sig...

Så jeg har gjort følgende:

Fold kodeboks ind/udKode 

Det bygger på to filer; randomimagetime.txt og randomimageactive.txt. Den første randomimagetime.txt indeholder et timestamp som fortæller hvornår der sidst blev skiftet element og randomimageactive.txt indeholder id'et på det element som er aktivt (bliver vist). Så tjekker jeg hele tiden om tidsforskellen mellem timestamp i randomimagetime.txt og time() er mere end de 24 timer og hvis det er så skifter jeg billede og skriver det nye timestamp og id til de to filer.

Det er en smule tungere, men det virker perfekt :) Her kan man også sætte tidsintervallet til lige hvad man vil. Det kunne også være gjort med en MySQL database istedet for de to tekstfiler.

Indlæg senest redigeret d. 04.08.2006 15:07 af Bruger #7041
t