TBitmap i TGraphicControl komponent

Tags:    delphi course

Jeg har for 1. gang i Delphi støt ind i et problem jeg ikke kan løse. Af en eller anden grund kan jeg ikke lave et objekt af klassen TBitmap inde i mit TGraphicControl komponent. Jeg har prøvet med et TPicture objekt istedet hvilket virker fint.... Da jeg blot skal bruge bitmappen til double buffering, er der jo egentlig ikke nogen grund til at have 'et helt' Picture objekt. Fejlbeskeden som kompileren kommer med er:

'Object or class type required'

Linie som forårsager fejlen er:

bmpTemp := TBitmap.Create;
^
Cursoren står sidst i linien

Når jeg bruger code-completion på bmpTemp dukker der nogle private felter (vars) op istedet for egenskaber og metoder..... Nogle der ved hvad der sker?!!

-TheHawk



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har for 1. gang i Delphi støt ind i et problem jeg ikke kan løse. Af en eller anden grund kan jeg ikke lave et objekt af klassen TBitmap inde i mit TGraphicControl komponent. Jeg har prøvet med et TPicture objekt istedet hvilket virker fint.... Da jeg blot skal bruge bitmappen til double buffering, er der jo egentlig ikke nogen grund til at have 'et helt' Picture objekt. Fejlbeskeden som kompileren kommer med er:

'Object or class type required'

Linie som forårsager fejlen er:

bmpTemp := TBitmap.Create;
^
Cursoren står sidst i linien

Når jeg bruger code-completion på bmpTemp dukker der nogle private felter (vars) op istedet for egenskaber og metoder..... Nogle der ved hvad der sker?!!

-TheHawk


Bruger du windows i din uses???
Hvis du gør så kan den være at din BmpTemp er blevet oprettet af typen Windows.TBitmap!

Prøv at definer din BmpTemp på følgende måde og se om det ikke hjælper.
Fold kodeboks ind/udKode 

Grunden til at du kan få disse typer fejl, er at hvis du bruger forskellige units som indeholder typer med samme navn så skal du angive deres namespace (unit navn) først for at være sikker på at Delphi vælger det rigtige.

Måske skal du også bruge:
Fold kodeboks ind/udKode 

Håber det hjælper,
Michael.
[Redigeret d. 23/03-03 11:18:15 af Michael Skovslund]



[Redigeret d. 23/03-03 11:18:27 af Michael Skovslund]



t