Pass Char

Tags:    delphi php ajax mysql json javascript

Hej Allesammen!

Jeg er ved at udvikle et program, hvor brugeren på et tidspunkt skal indtaste en PIN kode. Edit-komponenten understøtter en funktion kaldet Pass Char eller sådan noget. Jeg vil gerne at når brugeren indtaster denne kode, så bliver denne skjult, men hvordan gør jeg sådan at det bliver sådan nogle prikker, som man kender fra XP?



4 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Der er en property der hedder PasswordChar hvor du kan bestemme hvilket tegn der skal optrøde istedet for bogstaver.

Mvh,

Thomas Nielsen



Hej Allesammen!

Jeg er ved at udvikle et program, hvor brugeren på et tidspunkt skal indtaste en PIN kode. Edit-komponenten understøtter en funktion kaldet Pass Char eller sådan noget. Jeg vil gerne at når brugeren indtaster denne kode, så bliver denne skjult, men hvordan gør jeg sådan at det bliver sådan nogle prikker, som man kender fra XP?


Jeg har ikke prøvet det, så jeg ved ikke om det virker, men jeg vil TRO, at de der *(stjerner) bliver lavet om til XP-prikkerne hvis du bruger XP Theme-komponenten som du kan hente på www.jordanrussell.org (tror jeg den hedder ellers prøv www.innosetup.com). den har jeg også lagt i downloads her på udvikleren hisv du ikke ka finde den på de links jeg har givet dig....



Hvis du har en editbox dobbeltklikker du på formen så du får oncreate.

Så skriver du

Edit1.passwordchar := '*'; //edit1 er navnet på kassen. * er det der kommer istedet for det man skriver



SÅ HOLD DOG FORSATAN OP MED AT OPRETTE TO SPØRGSMÅL...LÆR AT HUSKE POINTSNE...

Mvh. Sophus
- www.Sophusn.dk -



t