Hmm.. Tror, at jeg vil svare på alle indlæggende ( siden mit sidste svar ) på én gang:
Jeg er ikke ude på at fremhæve mine egne fortrin eller på nogen måde gøre reklame. Indlægget er ment som en provokation til at få folk til at tænke over hvad, de egentlig skriver af kode. Jeg er hamrende ligeglad med hvordan, folk skriver deres kode eller generelt programmerer med undtagelse af 2 tilfælde: 1. Når det er en programmør, jeg skal arbejde sammen med.. 2. Når det risikerer at give hele brancen et dårligt ry. Hvor mange gange har jeg ikke hørt åndsvage kommentarer omkring andres software, når folk finder ud af, at jeg er softwareingeniør? Har intet med deres kode at gøre og vil heller ikke have det.
Sjovt, at der lige skulle ryge en Windows vs. Linux ind i det.. Det er lidt sjovt, for vi har det samme på mit arbejde, hvor 2 programmører har forsøgt sig med ældre RedHats og en CentOS. Da de ikke kunne få det til at fungere, var "Linux noget lort". Selv har jeg kørt alle former for Windows, Mac System 7 og RedHat 5-8 ( mener jeg ), Mandriva, CorelLinux og Suse 8 - 10.1. Min favorit er klart Suse 10.0, som i brugervenlighed ( efter min mening ) er på "højde" med Windows. Så min holdning til Window vs. Linux er, at man sagtens kan have en holdning til det, men oftest er det baseret på forkerte grundlag ( man har ikke prøvet alle versioner af Linux - Linux er vel bare en kerne, hvor folk lægger ekstra ting over på og derved får forskellige distributioner? ). Nok om det.
Jeg ved også godt, at man grundet tidspres ikke laver den optimale løsning - vi har selv fået tilgang af 50% flere folk for at kunne nå en deadline. Da marketting fandt ud af det, regnede de lidt på det: 150% folk => 150% features!.. Og så var vi lige vidt. Dog er der stadig krav om, at skidtet skal være stabilt - derfor input validering! Personligt har det gjort, at jeg faktisk er ret så ligeglad med projektet - så længe, jeg får min løn, er jeg glad. Så kan jeg altid bruge min fritid får noget andet.