Vil have flere komponenter installeret problem

Tags:    delphi

Hejsa. Jeg har for tiden en masse komponenter installeret i både Delphi 6 PE og Delphi 7 PE. Mere precist har jeg 5 mapper som indholder installerede komponenter.

Mit problem er at jeg gerne vil have en masse flere komponenter installeret i delphi, men vær eneste gang jeg nu installerer et nyt komponent, så slette delphi automatisk et andet, så jeg igen har 5 komponenter. Er det umuligt at have flere end 5 komponenter? Nej da? :S
Er der nogle som hved hvorfor det sker og hvordan jeg kan løse problemmet.

Håber i forstår :D



6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er meget forskelligt hvordan komponenter (eller komponentpakker) skal installeres.

Men et sted det kan gå galt er når du tilføjer til Environment Options...

Her er dialogen så ringe, at man nemt ved et uheld kan komme til at erstatte et bibliotek, frem for at tilføje.

Ellers, når du bruger Filer, Open... hvilken type filer åbner du?

/Jens



ændre din dclusr.dpk (C:\\Programmer\\Borland\\Delphi7\\Lib) til:

Fold kodeboks ind/udKode 


Bare åbn filen i notesblok, slet alt, indsæt ovenstående, gem, og start delphi ;)



Hey Shafh,
et eller andet er der i hvert fald i vejen, for du kan have meget mere end 5 ;)

Hvad gør du når du installerer dem?



Hmmm det var et bredt spørgsmål du spurgte mig om der Ken. ;) Hvad ønsker du som svar? :D he he
Hmm jamen jeg tilføjer source mappen (til komponentet) i Environment Options. Og derefter installerer jeg med Filer<Open.
Hvis der er behov bruger jeg Install Component. Osv.. :D

Altså jeg skulle kraftigt mene jeg installerer dem rigtigt. Men om det er en setting? Undre mig over det både er sket i Delphi 6 og Delphi 7




Doppel Post



Indlæg senest redigeret d. 28.07.2006 00:03 af Bruger #5097
under environment option er alle mapper der so de skal. Hvis der også blev slettet noget der ville det jo heller ikke resultere i at komponentet bliver slettet. Kun at det ikke virker.

Men her bliver det helt slettet.
I filer-open bruger jeg selvfølgelig .dpk. Install component bruger jeg .pas...

skulle mene jeg installere rigtigt... følger jeg en tutorial giver det også problemer...



t