C++ på hjemmeside - hjælp

Tags:    c++

Hey.

Jeg har tænkt lidt på at lave et lille webspil. Men jeg vil gerne lave det i C++.. Jeg har egen server. Er det på en eller anden måde muligt at porte C++ til noget hjemmeside noget, sådan at siden får input fra brugeren, sender det til c++-programmet, c++-programmet udregner det og sender det tilbage til siden som så giver det som output til brugeren... Lad os tage et eksempel:

En bruger taster to værdier ind i to bokse på en hjemmeside. Siden sender det til et program der regner summen ud og sender summen til siden, som så viser det til brugeren. Er dette muligt? Skal man have et mellemled af en slags..? Hjælp mig :)

7 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har engang hørt at man kan lave noget CGI scripting i C++.
Måske kan det bruges hvis man putter en Content-Type på.
Fold kodeboks ind/udKode 

Kompiler det og lig din .exe-fil online.
Absolut et forsøg, så ret mig hvis jeg er forkert.

Hvad med at kode det til dot net.

Her kan du jo bruge dit c++ - din server skal selvfølgelig så være en windows server med dot net framework installeret.

Prøv det ;)

Det kan måske godt bringes til at virke vha. cgi, men det kan ikke anbefales.
Brug Java eller Java Script i stedet.

...eller PHP.
CGI er farligt SELV hvis man ved hvad man gør.

Jeg har engang hørt at man kan lave noget CGI scripting i C++.
Måske kan det bruges hvis man putter en Content-Type på.
Fold kodeboks ind/udKode 

Kompiler det og lig din .exe-fil online.
Absolut et forsøg, så ret mig hvis jeg er forkert.

Mange tak - det vil jeg kigge på når jeg engang kommer hjem fra ferie... Man får bare så mange ideer til ting når man er på ferie, og går sådan lidt med tanker om de overhovedet er mulige at realisere.. Men tak for det indtil videre.

Det kan måske godt bringes til at virke vha. cgi, men det kan ikke anbefales.
Brug Java eller Java Script i stedet.

Hvad med at kode det til dot net.

Her kan du jo bruge dit c++ - din server skal selvfølgelig så være en windows server med dot net framework installeret.

Jeg tror at du forveksler C++ med Microsofts underlige bastard kaldet C++/CLI, der er noget ganske andet. Hvis OP vil bruge .net, så gør det med f.ex. C#

Jeg tror at du forveksler C++ med Microsofts underlige bastard kaldet C++/CLI, der er noget ganske andet. Hvis OP vil bruge .net, så gør det med f.ex. C#

Du kan sagtens bruge c++ men det kræver selvfølgelig at du har et udviklingsmiljø såsom visual studio .net. Her sørger compileren selv for at omdanne koden til .net kode.

Det er klart at der vil være funktioner i den nuværende source som ikke kan fungere i .net.

t