klasseobjektproblem

Tags:    php

Hej,

Jeg har en struktur, der ca. ser således ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Mit problem er, at jeg ikke kan bruge $obj_db i hent's medlemsfunktioner.
Nogen der har en løsning på dette?

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Eksempler som jeg ville skrive dem i php 4's classe object verden.
Fold kodeboks ind/udKode 

skriv global $obj_db i funktionerne eller send objektets til funktionerne eller send objektet til 1 funktion der gemmer et hook i objektet af hent

Du bliver nødt til at være mere specifik. Jeg har prøvet at gøre det, jeg tror, du mener men uden held.

hmm, er bange for, at det ikke helt er, hvad jeg er ude efter. metodernes ulemper giver mig ikke nogen fordel frem for det, jeg allerede gør. Pt. opretter jeg bare et nyt objekt i hver medlemsfunktion. Som her:

Fold kodeboks ind/udKode 

Dette er ikke optimalt. Jeg vil gerne kun skulle oprette ét $obj_db-objekt, som her:

Fold kodeboks ind/udKode 

Denne sidste kode er sådan, som jeg ville ønske, det kunne skrives. Kan det omskrives til korrekt kode(?), for som det står der, virker det ikke,hvilket jeg ikke forstår.

det ville vel være eksempel 1, hvis du har meget imod at skrive linjen global $obj... i dine funktioner kan du også bare skrive $GLOBALS['obj...'] der hvor du nu skriver $obj... i dine funktioner. Men hvis du ikke gider nogen af dem og absolut kun vil skrive det du har der bliver du nok nød til at sætte register_globals til on i din php.ini hvad jeg er rert sikker på at alle vil fraråde dig at gøre.

Indlæg senest redigeret d. 24.07.2006 11:48 af Bruger #5620
Great Nørden! Jeg havde lige misforstået dit første eksempel. Jeg skriver global blabla; i starten af mine funktioner nu og det virker glimrende. Tak for hjælpen.

t