Visual basic?

Tags:    visual-basic

Hej Udviklere!

Jeg kunne godt tænke mig at starte på Visual Basic. Der er bare en ting. Hvor kan jeg få fat i programmet?

Tak på forhånd!

8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det IDE Bertel linker til, er til Visual Basic .NET programmering, og altså ikke det samme som Visual Basic, der ikke fås i en gratis version.

Jeg kender ikke de semantiske forskelle på sprogene, men jeg har læst, at der skulle være temmelig store forskelle på sprogene. Hvis ikke du er nødt til at bruge Visual Basic 6.0 (seneste version), vil jeg anbefale at bruge .NET versionen, ihvertfald i starten - primært på grund af prisen.

Det IDE Bertel linker til, er til Visual Basic .NET programmering, og altså ikke det samme som Visual Basic, der ikke fås i en gratis version.

Jeg kender ikke de semantiske forskelle på sprogene, men jeg har læst, at der skulle være temmelig store forskelle på sprogene. Hvis ikke du er nødt til at bruge Visual Basic 6.0 (seneste version), vil jeg anbefale at bruge .NET versionen, ihvertfald i starten - primært på grund af prisen.

Hvad med det faktum at VB6.0 ikke længere supporteres af Microsoft?

Der er faktisk ikke den store forskel andet end at man kan mere i VB.net

men syntax er stort set den sammen... der er dog nogle produceres der skal bruges anderledes, men med de store mængder hjælpefiler der er med burde det ikke værte noget problem...

Takker :D

Okay... Tak!
Bertel Brander og Michael sørensen, smid et svar, så jeg kan få uddelt de point :D

Indlæg senest redigeret d. 23.07.2006 19:08 af Bruger #10006
Jeg har vist allerede lagt et svar?

Jeg samler ikke på point.

t