Gør specifik tekst fed i TLabel

Tags:    delphi

Hej.

Jeg har en TLabel, som jeg kalder InfoLab, og i den står der lidt information om mit program. Men for at gøre det lidt mere overskueligt vil jeg godt have, at noget af teksten er fed, mens noget andet er normalt.

Normalt plejer jeg at bruge SelAttributes til at klare dette job i en richedit, men nu er det jo en TLabel... nogle der kan hjælpe?



8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Normalt plejer jeg at bruge SelAttributes til at klare dette job i en richedit, men nu er det jo en TLabel...


hvorfor bruger du så ikke bare richedit...du kan jo bare ændre størrelsen på det hvis det er problemet og sætte ReadOnly til hvis du ikke vil have at der skal kunne ændre i InfoLab!



Efter min mening er at lave sin egen label til dette formål ikke særlig "økonomisk".

Jeg ville vælge en af flere løsningsmuligheder:

1. Sætte flere labels ved siden af hinanden.

2. Brug Trichedit som du sætter til readonly, baggrundsfarve sammen som formens farve, og ingen rammer. Så ligner den på en prik en TLabel.

3. Den objekt orienterede tankegang: "Stjæl" en label et eller andet sted på nettet der kan det ;-)

Det var blot en ide eller to...

/Jens Fudge



Standard TLabel kan ikke klare den for dig du. Du bliver nok nød til at lave din egen label version for at klare det.



Okay, hvordan gør jeg det?



Jeg brugte den der med en masse labels, men jeg synes det ville have været "smartere" hvis bare man kunne indstille teksten specielle steder..

Den med RichEdit tænkte jeg også på, men hader at gøre det på den slags måder (som jeg kalder noob-måder:D)







Jamen hvis du har mod på det.....

Åben koden til TLabel og til TRichEdit....

Implementer en arving til enten TLabel eller TRichEdit, brug den åbnede kode til at implementere præcis det du vil have.


Eller vælg løsning 3:

En hurtig søgning på Google gav mig dette link, der umiddelbart ser ud som det rigtige:

http://www.delphipages.com/result.cfm?AC=3124 kig efter:
TpsvRTFLabel


/Jens



Hov, Fudge, jeg så ikke du havde skrevet. Det må du absolut forklare lidt nærmere, det lyder meget interessant. Jeg kan ikke downloade noget til Delphi lige nu, fordi min computer måtte formateres, og nu kan jeg ikke skaffe den igen, fordi Borlands hjemmeside mildest talt er noget lort.

Sender dig lige en privat besked, for du tjekker nok ikke denne tråd.



t