Kør et javaprogram?

Tags:    java

Hej.
jeg kunne godt tænke mig at køre mine javaprogrammer ved at dobbeltklikke på ikonet ligesom, andre programmer.

Jeg har compilet min java-fil til en class-fil ved hjælp af jdk1.4 og cmd.

Jeg har tetstet programmet i cmd, og det virker fint.

Men problemet er at jeg kun kan åbne de java programmer jeg laver med Jbuilder 2005.

Hvordan sætter jeg min computer til at åbne javafiler med et af suns værktøjer som f.eks. jdk1.4 ?

4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg lavede en .bat fil med:
@java -classpath . %~n1

Og associerede mine .class filer med .bat filen.

Det kan du gøre fra .cmd. Start med at lave .bat-filen, kald den f.ex. runjava.bat

Derpå kører du følgende i cmd:
assoc .class=JavaClassFile
ftype JavaClassFile=C:\\whatever\\runjava.bat "%1"

Og så skulle det gerne spille.

Hej.
jeg kunne godt tænke mig at køre mine javaprogrammer ved at dobbeltklikke på ikonet ligesom, andre programmer.

Jeg har compilet min java-fil til en class-fil ved hjælp af jdk1.4 og cmd.

Jeg har tetstet programmet i cmd, og det virker fint.

Men problemet er at jeg kun kan åbne de java programmer jeg laver med Jbuilder 2005.

Hvordan sætter jeg min computer til at åbne javafiler med et af suns værktøjer som f.eks. jdk1.4 ?

Alternativt kan du lave "self-executing" JAR filer, ved at tilføje "Main-Class: dk.mypackage.ClassWithMainMethod" til manifest.mf og evt. "Class-Path: jar1.jar jar2.jar" hvis du skal bruge libs. Jeg mener at Sun's JDK som standard laver assoc's til JAR filer, så man bare kan blt-klikke på dem.

@java -classpath . %~n1

Det kan du gøre fra .cmd. Start med at lave .bat-filen, kald den f.ex. runjava.bat

Jeg kan ikk få det til at virke. Jeg har assoiceret min .class fil med min batfil. men når jeg køre programmet står der could not find the main class. Program will exit!

@java -classpath . %~n1

Jeg kan ikk få det til at virke. Jeg har assoiceret min .class fil med min batfil. men når jeg køre programmet står der could not find the main class. Program will exit!

Det er temmeligt sikkert fordi din CLASSPATH ikke er sat korrekt op, det er derfor man typisk laver JAR filer, da ens program ofte består af mere end een klasse med en main metode.

Du kan prøve at ændre din bat fil således at du kører java med -classpath <sti tilder hvor din(e) class filer findes> og se om det så ikke virker. Problemet er bare at det jo er forskelligt for program til program, så se hvorledes du laver en JAR fil ud af det istedet...

t